اخبار افغانستان

یک‌هفته در تخار چه گذشت؟

سیمرغ ، تخار: نیروهای چریکی جبهه مقاومت در یک هفته اخیر 5 حمله را علیه طالبان سازماندهی کرده اند که در آن دست‌کم 13 نیروی گروه طالبان کشته شده و شماری دیگر زخم برداشتند.
در یک هفته اخیر نیروهای جبهه مقاومت ملی در استان تخار در شمال‌شرق کشور دست‌کم 5 حمله چریکی در برابر نیروهای طالبان راه اندازی کرده اند که به افراد این گروه تلفات سنگین وارد شده است. نخستین حمله شب‌ پنج‌شنبه گذشته حوالی ساعت 1 شب در روستای نوآباد خطایان از مربوطات شهر تالقان مرکز تخار بالای کاروان گشت شبانه آمر امنیت طالبان صورت گرفت. در این حمله 3 نیروی طالبان کشته و 3 تن دیگر شان زخمی شدند، یکی دیگر از زخمیان این رویداد نیز در شفاخانه مرکزی تخار دو روز پس از حمله جان باخت. در این حمله ضمن تلفات انسانی، یک موتر رنجر گروه طالبان در نتیجه حمله راکتی نیروهای جبهه مقاومت آتش گرفته و چند میل سلاح نیز به دست نیروهای جبهه مقاومت افتاده است. منابع معتبر به سیمرغ  می‌گویند قاری ذاکر آمر امنیت طالبان در تخار هدف این حمله بوده، اما جان سالم بدر برده است. در یک رویداد دیگر در همین پنج‌شنبه شب یک نیروی دیگر طالبان در کوچه هوتل آریانا در غرب شهر تالقان به دست نیروهای چریکی جبهه مقاومت کشته شد. منابع محلی استان فرخار به خبرگزاری صدای افغانستان می‌گویند که نیروهای چریکی جبهه مقاومت ملی یک موتر هایلکس گروه طالبان را به روز جمعه30 سرطان/تیر در شهرستان فرخار نیز مورد حمله راکتی قرار دادند که 3 تن از نیروهای طالبان کشته و 4 تن دیگر زخمی شده است. در میان یک هفته گذشته یک حمله در میان شهر و یک حمله دیگر در تنگی ورسج از مربوطات شهرستان ورسج نیز رخ داده، اما از تلفات وارد شده به طالبان اطلاعات در دست نیست. در آخرین مورد شب‌گذشته نیروهای جبهه مقاومت در دهن‌زره و دشت بالا از مربوطات شهرستان فرخار استان تخار نیز حمله کرده به نیروهای طالبان تلفات وارد کردند. یک منبع معتبر محلی به سیمرغ  می‌گوید که چندین نیروی چریکی جبهه مقاومت ملی در شهرستان فرخار به تازگی فعال شده و احتمال می‌رود حملات آنان به افراد طالبان بیشتر شود.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا