اخبار افغانستان

کشته و زخمی شدن 20 نیروی طالبان در تخار

سیمرغ، تخار: در دو حمله نیروهای جبهه مقاومت‌ملی افغانستان، بر طالبان در شهرستان رستاق و شهر تالقان مرکز استان تخار، دست‌کم 20 نیروی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.
منابع معتبر امروز شنبه 29 اسد/ مرداد، به سیمرغ، گفته‌اند؛ در دو حمله نیرو های جبهه مقاومت ملی بالای یک پایگاه و یک پاسگاه طالبان در شهرستان رستاق و شهر تالقان، 9 طالب کشته و 11 تن دیگر شان زخمی شده اند. به گفته‌ای منابع، نیروهای جبهه مقاومت ملی نیم‌های شب گذشته درمنطقه شاه تالقان جان، از مربوطات مرکز استان تخار بر یک پاسگاه 20 نفری  گروه طالبان حمله کرده‌اند که در نتیجه این حمله 5 تن از افراد این گروه کشته و بیش از 8 تن آن‌ها زخمی شده‌اند. منابع می‌افزایند که در نتیجه حملات راکتی نیروهای جبهه مقاومت، پاسگاه طالبان به گونه کامل نابود شده است. به گفته منابع، 1 میل پیکا و 4 میل کلاشینکوف طالبان نیز به دست نیروهای چریکی جبهه مقاومت ملی افغانستان افتاده است.درعین حال منابع دیگر به سیمرغ،گزارش داده‌است که ساعت 11 شب‌گذشته نیروهای مقاومت بالای یک پایگاه طالبان در منطقه سر رستان، شهرستان رستاق استان تخار علمیات انجام داده‌اند که دست‌کم 4تن طالب کشته و 3تن آن‌ها زخمی شده‌اند.براساس گزارش‌منابع محلی،  دوشب قبل  نیروهای چریکی جبهه مقاومت ملی در شهرستان کلفگان، موترهای گشت‌زنی ( گزمه) گروه طالبان را هدف قرار دادند، اما تا هنوز از تلفات دقیق آن اطلاعات در دست نیست. این درحالی‌است که دو روز قبل 27اسد/ مرداد درنتیجه کمین نیروهای جبهه مقاومت ملی در اندراب‌های استان بغلان نیز  دست‌کم 10 طالب کشته و 8 تن آن‌ها زخمی شده‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا