معرفی کتاب

کتاب پروژه طالب سازی در افغانستان،

این کتاب به روایت کرنیل امام که از افسران سازمان استخبارات پاکستان(آی اس آی) است به چاپ رسیده است.
نویسنده این اثر احمد رضوان تارر بوده و توسط علی یوسف زی به زبان فارسی برگردانده شده است.

این کتاب توسط بنیاد شهید احمدشاه مسعود مقیم مشهد-ایران به زیور چاپ آراسته شده و داری 68 صفحه است. زبان کتاب یاد شده، سلیس، ساده و خواندنی است/

پروژه طالب سازی در واقع روایت عینی از فعالیت های سازمان اسختبارات پاکستان برای تخریب کشور ما است. در این کتاب کرنیل امام روایت می‌کند که برای منافع ملی پاکستان دست به هرکاری زده است تا افغانستان صاحب یک دولت مستقل و پیشرفته نباشد، بنا براین انها توانستند گروپی را بنام طالبان به وجود بیاورند تا حافظ منافع پاکستان در این کشورباشد. به نقل از این کتاب، استخبارات پاکستان مامورانی را در افغانستان مستقر کرد تا گروپی را تحت نام طالبان را ایجاد کنند تا بر ضد دولت اسلامی وقت، دست به اقدام مسلحانه بزنند و سران طالبان را تربیت و تجهیز نمود و امکانات وافری را در خدمت انها گذاشتند، که بعدها ثابت شد در کار خود موفق شده اند.

این اثر نشان می‌دهد که استخبارات پاکستان در به وجود آوردن طالبان نقش مستقیم داشته است و کتاب پروژه طالب سازی روایتی دقیقی از نقش این کشور در تحولات افغانستان بوده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا