اخبار افغانستان

مردم مکلف اند تا نیروهای نظامی پیشین و مقاومت را به استخبارات افشا سازند

اخذ تعهدنامه اجباری استخبارات طالبان از باشندگان کابل؛

سیمرغ: استخبارات گروه طالبان در ناحیه دوم شهر کابل از دوکانداران و تکسی رانان خواسته‌اند تا موقعیت و هویت افراد مربوط به مقاومت و نظامیان پیشین را برای این گروه گزارش بدهند.

امروز یک‌شنبه،16 دلو/بهمن تعهدنامه‌ای از استخبارات طالبان به دسترس رسانه‌ها قرار گرفته که بر مبنای آن گروه طالبان از دکاکین و موتر رانان خواسته‌اند، فعالیت‌های مشکوک ضد این گروه را از محل شان به نیروهای استخبارات طالبان خبر بدهند.

دراین تعهدنامه گفته شده است؛ هر کسی که از این امر سرپیچی کند، توسط نیروهای استخبارات طالبان به مجازات خواهد رسید.

این در حالی‌ست که شهر کابل در روزهای گذشته شاهد انفجاراتی متعدد بوده است که در آن تعداد از نیروهای طالبان به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

قابل ذکر است؛ گروه طالبان پس از مسلط شدن در افغانستان اعلان عفو عمومی کرده بودند، اما پس از گذشت بیش از یک‌ونیم سال از حکومت این گروه بیشتر از صدها نظامی پیشین را دستگیر، شکنجه و تیرباران کرده اند.

در عین حال چندی پیش روزنامه نیویارک تایمز یک مستند تصویری از نیروهای نظامی پیشین تهیه کرده است که در ان بیش از ۵۰۰ تن از نیروهای امنیتی جمهوریت توسط گروه طالبان تیرباران شده بودند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا