اخبار افغانستان

مراسم فاتحه‌خوانی شهدای اندراب در شهر مشهد برگزار شد

سمیرغ، ایران: مراسم فاتحه‌خوانی جنرال خیرمحمد خیرخواه اندرابی و 9 تن از هم‌سنگرانش، با حضور پرشکوه شهروندان افغانستان، مقامات دولت پیشین این کشور در شهر مشهد- ایران برگزار شد.

این مراسم روز گذشته یک‌شنبه 18 جدی/ دی، به همکاری دفتر بنیاد شهید احمدشاه مسعود، در شهر مشهد با حضور داشت مقامات نظام پیشین افغانستان به شمول وکلای مجلسین، شخصیت‌های سیاسی  و فرهنگی، فرماندهان جهاد و مقاومت مردم افغانستان، نیروهای نظامی پیشین و صد‌ها تن جوانان ساکن در شهرهای مختلف ایران، برگزاری شد.

 همچنان پس از ختم قرآن‌مجید در این محفل، حاجی سنگی محمد سنگین از بزرگان جهاد و مقاومت استان بغلان به نمایندگی از مردم، تشریف‌آوری شهروندان افغانستان مقیم ایران را به مراسم فاتحه‌خوانی قدردانی نمود و همچنان در ادامه به هم‌دیگر پذیری و اتحاد تاکید کرد.

حاجی سنگین همچنان در این مراسم گفت: خون شهدا اراده مردم را در راه مبارزه با گروه طالبان قوی‌‍تر می‌سازد.

سپس مولوی فضل کریم سراجی، به نمایندگی از علمای کشور به اتحاد و همدیگر پذیری اقوام مختلف افغانستان از آن‌ها خواست تا به خون شهدا حرمت بگذارند و به تعهد مبارزاتی شان در برابر دشمن مشترک متعهد باشند.

خیرمحمد خیرخواه، یکی از فرماندهان برجسته جبهه مقاومت ملی با 9 تن از همسنگرانش در 6 جدی در مربوطات دره تغانک شهرستان پل‌حصار اندراب بعد از 30 ساعت نبرد رویاروی با صدها نیروی طالب، به شهادت رسید.

سالارآزادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا