اخبار افغانستان

عبدالحمید خراسانی ۲ جوان پنجشیری را در کابل بازداشت کرد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: منابع محلی میگویند، عبدالحمیدخراسانی، ولسوال برکنار شده طالبان با یورش به یک خانه در کابل ۲ جوان پنجشیر را بازداشت و به جای نامعلومی انتقال داده است.

منبع امروز دوشنبه، ۱ جوزا/ خرداد به خبرگزاری صدای افغانستان گفتند،نیروهای وابسطه به عبدالحمید خراسانی، ولسوال سابق ولسوالی احمد آباد استان پکتیا، به منزل مسکونی حاجی سعید رحیمی ریس شرکت امنیتی کابل- بلخ، در حکومت پیشین حمله کردند و قصد اختطاف او را داشتند.

به گفته منبع آقای رحیمی، در خانه حضور نداشته و نیروهای عبدالحمید خراسانی دو از تن فرزندان وی به نام های موسی و ادریس که ۱۶ و ۱۷ ساله سن دارند را لت و کوب کرده با خود برده اند.

گفته میشود سعید رحیمی، برادر زاده انجنیر علی، از اعضای جبهه مقاومت ملی افغانستان است.

یک منبع به خبرگزاری صدای افغانستان میگوید، به شمول این دو تن که بازداشت شده اند ۱۰ تن از نزدیکان ایجنیر علی، ریس امنیت ملی پیشین استان پنجشبر همین اکنون در بند عبدالحمید خراسانی قراردارند و از سرنوشت شان اطلاعی در دست نیست.

یک منبع به شرط اینکه نامی از وی در این گزارش برده نشود میگوید، عبدالحمید خراسانی در خانه‌اش زندان شخصی دارد که پر از جوانان پنجشیری است.

به گفته وی نیروهای وابسته به عبدالحمید خراسانی، به بهانه‌های مختلف جوانان پنجشیری را بازداشت و در زندان شخصی شان می برند و بازجوی می کنند.

عبدالحمید خراسانی، روز گذشته از سمت خود در ولسوالی احمد آباد پکتیا کنار رفت و دلیل کنار رفتن خود را تبعیض قومی در صف طالبان خواند، اما شماری از منابع گفتند او از سوی مقامات طالبان برکنار شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا