اخبار افغانستان

طالبان زنان را از رفتن به تفریح منع کردند

سیمرغ، کابل: طالبان در تازه ترین تصمیم، رفتن زنان به پارک‌ها و تفریح زنان را ممنوع اعلام کردند.
منابع معتبر امروز پنج شنبه، ۱۹ عقرب/ آبان، به سیمرغ می‌گویند طالبان روز گذشته برای شماری از زنان اجازه ورود به پارک‌های تفریحی را در شهر کابل نداده‌اند.
به گفته‌ای منابع، وزارت امر المعروف گروه طالبان به مدیریت پارک‌های خصوصی و دولتی دستور داده‌ اند که به زنان اجازه ورود را به پارک‌ها را ندهند.
از سوی دیگر، پارک خصوصی حبیب‌الله زازی در شرق کابل، دو روز پیش  اطلاعیه را به نشر رسانده که ورود زنان به پارک ممنوع است، تنها مردان حق ورود به پارک را دارند.
یک باشنده  شهر کابل در صحبت به خبرگزاری صدای افغانستان گفت: «شماری از پارک های شهر کابل که پر تجمع‌ترین پارک‌های تفریحی هستند، خانواده‌های روزهای جمعه به منظور سیاحت و تفریح به این پارک‌ها حضور پیدا می‌کردند، اما پس از اطلاعیه طالبان این‌ پارک‌ها خالی از حضور زنان شده‌است
از جمله محدودیت‌های که بر زنان افغانستان در طول بیشتر از یک‌سال حاکمیت طالبان وضع شده‌است،  یکی آن داشتن محرم یا همراه مرد در صورت بیرون رفتن زنان از خانه می‌باشد و همچنان درب‌ مکاتب را به روی دختران بسته‌اند و زنان را از بخش‌های مختلف ادارات حکومتی برکنار و به جای آن‌ها افراد مربوط به خود را گماشته‌اند.
یک منابع نخواست هویت‌اش فاش شود، به سیمرغ می‌گوید، طالبان در روز‌های آینده درب دانشگاه‌ها را نیز بر روی دختران بسته خواهند کرد.
به گزارش رسانه‌های بیرونی وضع محدودیت‌ها بر گشت و گذار زنان توسط طالبان، منجر به ایجاد مشکلات در دسترسی زنان به خدمات صحی و محدود شدن فرصت‌های کاری به زنان شده است.
این روز ها پارک های شهر کابل خالی از  حضور خانواده ها است و تنها نیروهای طالبان در پارک ها گشت و گذار می‌کنند و از وسایل بازی اطفال استفاده می کنند.

سالار ازادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا