اخبار افغانستان

طالبان ده‌ها خانواده را از چند شهرستان پنجشیر کوچ دادند

سیمرغ، پنجشیر: گروه طالبان در حدود 20 خانواده که مربوط به اعضای گروه شان می شود و شماری دیگر از خانواده های ناشناس را در نقاط مختلف استان پنجشیر جابه‌جا کردند.
منابع محلی، امروز شنبه 24 جدی/ دی، به سیمرغ، می‌گویند، گروه طالبان در روز‌های اخیر در شهرستان‌های عنابه، حصه اول و مرکز استان پنجشیر در دست‌کم 20 فامیل را در خانه‌های مسکونی باشندگان محل جابه‌جا کرده‌اند. به گفته این منابع، طالبان شماری دیگر از خانواده های ناشناس را نیز در بعضی از مناطق پنجشیر جابجا کرده اند. این منابع تصریح می‌کنند که بعضی از خانواده های که در پنجشیر از سوی طالبان جابجا شده اند، به زبان های محلی آشنایی ندارند و با مردم منطقه نیز ارتباط نمی گیرند.
یک باشنده شهرستان عنابه در گفتگو با سیمرغ: “طالبان اعضای‌شان را در روستاهای زمان‌کور، سنگنه و پاوات پنجشیر ساکن ساخته‌اند.”
هم‌چنان منابع اضافه کردند، ده‌ها خانواده از نقاط مختلف پنجشیر در اثر شکنجه و ظلم طالبان وادار به کوچ اجباری شدند و خانه‌های‌شان را این گروه یا قرارگاه نظامی ساخته‌اند و یا به افراد خود سپرده اند.
در این همین حال یک منبع دیگر به خبرگزاری صدای افغانستان گفت که ده‌ها تن از فرماندهان طالبان با خانواده‌های شان در شهرستان آبشار خانه‌های مردم را غصب و از آن استفاده می کنند.
پیش از این نیز گروه طالبان افرادشان را در روستاهای تندخو، محمد بیک‌خیل، منجنستو، غنی خیل، خواجه و روستای پوچاو شهرستان دره استان پنجشیر جابه‌جا کردند.
در ماه های اخیر منابع رسانه‌ای گزراش کردند که طالبان در تلاش جابجای تروریستان خارجی و خانواده های شان در استان پنجشیر هستند.

سالارآزادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا