اخبار افغانستان

سازمان جهانی غذا و چند موسسه دیگر فعالیت خود را در غزنی متوقف کرده اند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: منابع موثق گفتند سازمان جهانی غذا تمام فعالیت‌های بشر دوستانه خود را در استان غزنی متوقف کرده است.
منابع امروز شنبه،6 جوزا/خرداد، به خبرگزاری صدای افغانستان گفتند، سازمان جهانی غذا تمام فعالیت‌های بشری و کمک‌های خود را از سه هفته بدین سو در استان غزنی به حالت تعلیق در آورده است.
این سازمان گفته است به دلیل مداخله طالبان در امور کاری  آن‌ها فعالیت خود را تا زمان نامعلوم توقف داده اند.
یکی از مسولین این موسسه به خبرگزاری صدای افغانستان گفت که موسسات پیمان کار تستو، هلتو و استو نیز بخاطر دخالت طالبان در امور کار های شان فعالیت خود را از چندی بدین‌سو متوقف کرده اند.
این در حالی است که میتومیلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا به خبرنگاران گفته است امریکا نیز کمک های بشردوستانه خود را بر استان‌های عزنی، ارزگان و غور به دلیل دستبرد طالبان متوقف کرده است.
این در حالی‌ست که اکثریت مردم مناطق دور دست افغانستان وابسته به کمک‌های موسسات بین المللی اند.
پیش از این نیز شماری از موسسات بین المللی از مداخله طالبان در امور کار های شان شکایت کرده و گفته بودند این گروه اکثریت کمک‌های بین المللی برای مردم افغانستان را به نزدیکان و هم قطاران خود توزیع می‌کنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا