اخبار افغانستان

رییس الوزار جدید طالبان روی کار می‌آید!

سیمرغ، کابل: رحمت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان گفته‌است که براساس اطلاعات‌اش ملا محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرای طالبان، ممکن استعفا دهد یا برکنار شود.
رحمت الله نبیل جمعه‌شب، ۲۸ اسد/ مرداد، در رشته توییتی نوشته است: «با توجه به اطلاعات، ملا محمد  حسن آخوند، ممکن است استعفا دهد یا برکنار شود.»نبیل در این تویت افزوده‌است: « برای جای‌گزینی ملا حسن، بین  ملا برادر، ملا یعقوب و سراج‌الدین حقانی رقابت شدید جریان دارد، به گفته‌ای آقا نبیل، ملا حکیم حقانی، رییس قوه قضاییه فعلی گزینه مورد نظر ملا هبت‌الله برای جانشینی ملا حسن است.» هم‌چنان رئیس پیشین امنیت ملی، به نقل از منابع اضافه کرده‌است که سراج‌الدین حقانی گزینه مورد حمایت انگلستان، پاکستان و عربستان سعودی است؛ در حالی که امریکا و قطر از ملا برادر یا ملا یعقوب برای جای‌گزینی ملا حسن حمایت می‌کنند. این در حالی‌است که اختلافات مقامات این گروه چندین بار به رسانه‌ها درز کرده است و حتی این اختلافات منجر به تقابل مسلحانه بین دو طرف شده‌است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا