اخبار افغانستان

در ایالت سندیاگوی‌ امریکا، ۹ سپتامبر روز احمدشاه مسعود اعلام شد

سیمرغ: بر اساس گزارش‌ها، مقامات دولتی در سندیاگوی امریکا، ۹ سپتامبر را به دلیل ترور احمدشاه مسعود، به‌عنوان «روز احمدشاه مسعود» اعلام کردند.
رسانه‌های امریکایی روز جمعه، ۱۸ سنبله/ شهریور، گزارش داده‌اند که جوئل اندرسون، از هیات ناظران شهرستان سندیاگوی ایالات متحده امریکا، ۹ سپتامبر را به‌عنوان «روز احمدشاه مسعود» فرمانده افسانه‌ای مقاومت مردم افغانستان، اعلام کردند.آقای اندرسون گفته است: «مسعود به خاطر تلاش‌های گسترده‌اش برای حفاظت و دفاع از مردم افغانستان، همواره به یاد خواهد ماند.»هم‌چنان یوسف داوود نظری، مدیر اجرایی بنیاد مسعود در ایالات متحده، گفته است مردم زمانی به هشدار‌های مسعود گوش دادند که دیر شده بود و او توسط القاعده «ترور» شد.
در 21 مین سالروز ترور احمد شاه مسعود فرمانده پر آوازه، افغانستان این روز در یک ایالت آمریکا به نام او مسمی شده است. در حالیکه یک‌سال پیش، فرانسه یک خیابان را در شهر پاریس به نام احمد شاه مسعود نامگذاری کرد.دریروز جمعه 18 سنبله، سالروز فرمانده مسعود بود، در حالیکه 21 سال پس از ترور او، طالبان دوباره به قدرت رسیده اند، مردم حرف معروف او را که گفته بود”من باشم، یانباشم، مقاومت ادامه دارد” در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌کردند. همچنان گزارش‌های از کابل رسیده که نشان می‌دهد مردم در بخش های از شهر کابل، این حرف فرمانده مسعود را در دیوار های شهر نوشته اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا