اخبار افغانستان

دروازه مکاتب را به روی دختران باز کنید!

سیمرغ، قندهار: شماری از مردم شهرستان تخته‌پل استان قندهار در یک اعتراض مدنی خواهان بازگشای مکاتب دخترانه از سوی طالبان شدند.
منابع مردمی امروز دوشنبه 31 اسد/ مرداد به سیمرغ  می‌گویند شماری از مردم شهرستان تخته‌پل استان قندهار بخاطر بسته ماندن مکاتب دخترانه از سوی طالبان اعتراض کردند و از گروه طالبان خواستند تا هرچی زودتر درب مکاتب دخترانه را باز کنند. منابع می‌افزایند مردم این شهرستان چندین بار در ارتباط به بسته ماندن مکاتب از سوی طالبان اعتراض کرده و خواهان باز شدن بی قید و شرط دروازه مکاتب به روی دختران شده اند. طالبان اما همچنان به محدود ماندن مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم تاکید دارند می‌گویند به دلیل آماده نبود نصاب تعلیمی برای دختران در این دوره، مکاتب مسدود مانده است. گفتنی است نهادهای حقوق بشری و جامعه جهانی نیز بارها از طالبان خواسته اند تا درب مکاتب دخترانه را بازکنند، اما گروه طالبان همواره این خواست مردم افغانستان و جامعه جهانی را رد کرده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا