اخبار افغانستان

حمله نیروهای جبهه مقاومت به پاسگاه طالبان در تخار

سیمرغ، تخار: منابع معتبر می‌گویند که نیروهای جبهه مقاومت  به یک پاسگاه طالبان در شهرستان کلفگان حمله کرده و به نیروهای این گروه تلفات وارد کرده اند.
منابع معتبر امروز پنج‌شنبه، ۱۹ عقرب/ آبان، به سیمرغ می‌گویند که حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته بالای یک پاسگاه نیروهای طالبان در روستای چهار توت شهرستان کلفگان حمله کرده اند. به گفته منابع این حمله کمتر از نیم ساعت دوام کرد و به نیروهای طالبان تلفاتی نیز وارد شده است.
یک منبع معتبر از مرکز درمانی شهرستان کلفگان به سیمرغ می‌گوید که سه تن از نیروهای طالبان به شمول سیف الدین فرمانده این پاسگاه در حمله شب گذشته زخمی شده اند که اکنون در این مرکز درمانی تحت مداوا قرار دارند.
یک باشنده روستای چهار توت شهرستان کلفگان که نمی‌خواهد از او در گزارش نام برده شود می گوید که طالبان پس از این حمله به روستای های اطراف ریخته اند و تلاشی گسترده خانه به خانه را راه اندازی کرده باعث آزار و اذیت مردم منطقه شده اند.
چند روز پیشتر یک پاسگاه دیگر طالبان در معدن نمک ارچه کوتل این شهرستان نیز مورد حمله نیروهای جبهه مقاومت قرار گرفت که به شمول فرمانده پاسگاه یک تن از نیروهای طالبان کشته شد و یک میل جنگ افزار شان نیز به دست نیروهای مقاومت افتاد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا