اخبار افغانستان

تهدید و توهین کارمندان یک رسانه‌ای خصوصی از سوی طالبان در کابل

سیمرغ، کابل: مرکز خبرنگاران افغانستان با تایید حمله گروه طالبان بالای تلویزیون خصوصی تمدن، گفته است که طالبان با یورش به مقر این شبکه‌ای تلویزیونی، کارمندان آن‌را توهین، تحقیر و تهدید کرده‌اند.
به نقل از مرکز خبرنگاران افغانستان، طالبان روز گذشته سه‌شنبه، 25دلو /بهمن، به دفتر تلویزیون خصوصی تمدن هجوم  برده و تمام کارمندان آن را در یک سالون جمع کرده، آنان را توهین و تحقیر و تهدید کرده‌اند.
یک منبع به سیمرغ، می‌گوید افراد طالبان که 8 تن بودند بدون اطلاع قبلی وارد دفتر این شبکه تلویزنی شدند و پس از نیم‌ساعت از ساختمان این تلویزیون بیرون شده و همچنان 2 عراده موتر شخصی این شبکه خصوصی را نیز با خود برده‌اند.
به گفته یک منبع نزدیک به شبکه تلویزونی تمدن، گروه طالبان از این اقدام خود برای کارمندان این تلویزیون چیزی نگفته‌اند و تا هنوز معلوم نیست آن‌ها به چه دلیلی دست به این کار زده‌اند.
مرکز خبرنگاران افغانستان یورش بردن طالبان به این شبکه خصوصی را اقدام خود سرانه گفته و افزوده است که این کار طالبان مداخله در امور رسانه‌های بوده و بر اساس قانون رسانه‌های همگانی چنین اقداماتی ممنوع است.
مرکز خبرنگاران افغانستان از مسولان طالبان خواسته است که در باره هجوم نیروهای خود بالای ساختمان تلویزیون تمدن توضیح بدهند و همچنان از تکرار آن در آینده جلوگیری صورت گیرد.
گروه طالبان پس از مسلط شدن در افغانستان محدویت‌های گسترده‌ای را بالای رسانه‌های افغانستان اعمال کرده اند، که در نتیجه صدها خبرنگار بیکار شده و به کشورهای دور و نزدیک مهاجرت کرده‌اند.
قابل ذکر است رسانه‌های که در افغانستان فعالیت دارند تحت کنترول و سانسور شدید طالبان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در یک سال گذشته ده‌ها خبرنگار و کارمند رسانه‌ای از سوی طالبان توهین و تحقیر، بازداشت و لت و کوب شده اند و هم اکنون چند خبرنگار به اتهام نشر حقایق و انتقاد از گروه طالبان در زندان این گروه به سر می‌برند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا