اخبار جهان

بیانیه مشترک 5 کشور غربی؛ شهرک سازی اسراییل در کرانه باختر محکوم است

سیمرغ، کابل: وزیران خارجه آمریکا، آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا در یک بیانه مشترک تصمیم اسراییل برای ساخت 10 هزار واحد مسکونی در منطقه اشغالی کرانه باختری را محکوم کردند.
رژیم اسرایل به روز چهارشنبه، 26 دلو /بهمن، اعلام کرد که ساخت 9 شهرک را در کرانه باختری قانونی کرده است. رژیم اسرایل این تصمیم را پس از حملات اخیر فلسطین به اورشیلم، گرفته است.
وزیر امنیت ملی اسراییل، گفته است: «این 9 شهرک خوب است، اما کافی نیست و ما بیشتر از این می‌خواهیم.» با این حال وزیران خارجه 5 کشور غربی به شمول آمریکا ضمن محکومیت شهرک سازی اسراییل در کرانه باختری گفته‌اند که این کار تلاش برای حل منازعه میان اسراییل و فلسطین را از طریق گفتگو تضعیف می‌کند.
احسین الشیخ، دبیر کل اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، در صفحه تویتر خود از بیانه مشترک کشورهای غربی استقبال کرده افزوده است :«ما خواهان آن هستیم که اراده بین‌المللی اسراییل را مجبور کند تا تجاوز خود علیه مردم فلسطین را وقف کند.»
پیشتر سازمان ملل‌متحد هم شهرک سازی اسراییل در کرانه باختری را خلاف قوانین و اصول بین المللی خوانده بود.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا