اخبار افغانستان

بزرگ‌داشت از قهرمانی‌ها و جان‌فشانی‌های شهدای سالنگ در بنیاد شهید احمد شاه مسعود

سیمرغ، مشهد: بنیاد شهید احمدشاه مسعود در مشهد، محفلی را به مناسبت شهادت فرمانده اکمل امیر، فرمانده بصیر اندرابی و همراهان‌شان برگزار کرد.

این محفل امروز چهارشنبه، ۲۹ حمل/فروردین، در دفتر بنیاد شهید احمدشاه مسعود، پس از ختم قرآن و اتحاف دعا در حق شهدای سالنگ و دیگر شهدای راه مقاومت آزادی برگزار شد که در آن شماری از شهروندان افغانستانی مقیم مشهد، استادان دانشگاه، دانشجویان و جوانان اشتراک داشتند.

IMG 20230419 WA0058

در این محفل شماری از جوانان در رابطه به شهادت و آزادی شعر سروده‌اند و شماری از حاضرین و شخصیت‌های تاثیر گذار سخنرانی کردند.

نخست، جنرال محمد فاروق حساس، به نمایندگی از استان کاپیسا و شورای انسجام مردم کاپیسا با اشاره بر ادامه دادن راه شهدا و اتفاق جریان‌ها و شخصیت‌های مخالف گروه طالبان تاکید کرده و افزود که جوانان افغانستان برای مقاومت علیه طالبان انگیزه دارند و اگر نیروهای که در ضدیت به طالب قرار دارند بسيج شوند و هماهنگ مبارزه را آغاز کنند، بدون شک به طالب چالش جدی روبرو خواهد شد و در افغانستان تحولات عظیم خواهد آمد.

سپس مسعود رحمانی، از نظامیان پیشین و از هم‌سنگران فرمانده اکمل امیر و فرمانده بصیر اندرابی از رشادت، شجاعت و از اخلاص آن‌ها به وطن سخن گفت و تاکید کرد که یاران و هم‌سنگران آن‌ها به پاس خون‌شان سنگر‌های آن‌ها را گرم نگه‌خواهند داشت.

آقای رحمانی گفت، زمینه رفتن اندرابی و امیر به خارج از کشور مساعد بود، اما آن‌ها مانند دیگر نظامیان وطن را ترک نکرده، در کنار مردم‌شان قرار گرفتند به جای اروپا به کوه‌های هندوکش رفتن تا مردم و کشورشان را از زیر یوغ ستم طالب نجات دهند.

IMG 20230419 WA0057

در ادامه این محفل، مولوی حبیب الله حسام، عالم دین و از اعضای برجسته جبهه‌ مقاومت ملی، طالبان را ظالم، مکار و حامی تروریستان بین المللی خواند و گفت: این گروه در صدد تامین اهداف آمریکا در منطقه است، او در پیوند به فتوای تحریم شماری از مولوی‌های پنجشیر در رابطه به مقاومت مسلحانه علیه گروه طالبان، خاطرنشان کرد که طالبان نه از طرق زور به قدرت رسیده‌اند و نه از طریق انتخابات و رضایت مردم، بلکه در یک معامله ننگین در نشست دوحه به واسطه آمریکا قدرت افغانستان را بدست گرفتند.

آقای حسام، در ادامه سخنانش تاکید کرد که ظلم طالبان، جنایت طالبان و غلامی طالبان برای بيگانه‌ها مقاومت و جنگ ما را علیه آن‌ها مشروعیت می‌بخشد.

گزارشگر: سالارآزادی

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا