اخبار افغانستان

بازداشت دها غیری نظامی در تخار

سیمرغ، تخار: گروه طالبان پس از یک حمله خونین نیروهای جبهه مقاومت به پاسگاه این گروه در شهر تالقان که منجر به تلفات سنگین نیروهای این گروه شد، دها غیری نظامی را از حوزه سوم شهر تالقان بازداشت و زندانی کرده اند.
منابع معتبر محلی امروز شنبه 29 اسد/ مرداد در گفتگو با سیمرغ می‌گویند نیروهای طالبان از بامداد امروز عملیات جستجوی خانه به خانه را در بخش از شهر تالقان مرکز استان تخار آغاز کرده اند که تا کنون دها غیری نظامی بازداشت و زندانی شده اند.
به گفته باشندگان محل، قطعات مختلف طالبان هرکدام به نوبت، چندین بار خانه های مردم را تلاشی کرده و جوانان را بازداشت کرده اند. مردم محل می‌گویند از نزدیکی های ساختمان حوزه سوم پولیس تا منطقه قره پرچاو شهر تالقان، دها منزل مسکونی از سوی طالبان تلاشی شده و مردم در وضعیت بد قرار گرفته اند باشندگان محل می‌گویند شب‌گذشته افراد مسلح، به یک پاسگاه طالبان در این منطقه حمله کردند که برای نیم ساعت درگیری شدید جریان داشت و این پاسگاه گروه طالبان در نتیجه حملات شدید راکتی حمله کنندگان، به گونه کامل نابوده شده است. مردم محل آژیر چندین آمبولانس را شنیده اند که برای انتقال کشته و زخمیان طالبان به این منطقه رفته است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا