اخبار جهان

آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه به 41 هزار تن افزایش یافت

سیمرغ، کابل: به گزارش رسانه‌های جهان در زمین لرزه ترکیه و سوریه شماری جان باختگان از مرز 40 هزار نفر گذشته است.
امروز چهارشنبه 26 دلو/بهمن، رسانه های بین المللی شماری جان باخته‌گان زمین لرزه در سوریه و ترکیه را 41 هزار تن اعلام کردند. بربیناد گزارش رسانه‌ها حدود 26 میلیون نفر در این دو کشور به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند.
به گزارش رویترز روز سه‌شنبه، دست‌کم 9 نفر از استان کاهرامان ماراش از زیر آوارهای یک ساختمان نجات داده‌شدند. هم‌چنان یک زن و مرد سوری در انطاکیه پس از 200 ساعت از زیر آوارها زنده بیرون کشیده شدند.
با آن‌که نیروهای نجات هنوز برای نجات دادن افراد گیرمانده زیر آوارهای ساختمان‌ها امیدوار هستند، اما مقام‌های سازمان ملل گفتند که مرحله نجات در حال پایان است و باید توجه بیشتر به سرپناه، مواد صحی و مواد غذای صورت بگیرد.
زمین لرزه که با قدرت 7.8 رشتر، روز دوشنبه هفته گذشته بخش های از ترکیه و سوریه را تکان داد که منجر تلفات بزرگ انسانی و خسارات هنگفت مالی برای این دو کشور شده است.
سازمان های بین المللی و کشورهای جهان به ترکیه و سوریه کمک‌های بشردوستانه ارسال کردند و ملیون‌ها دالر نیز در جهت ساخت شهرک ها برای متضررین به ترکیه اختصاص یافته است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا