اخبار افغانستان

افزایش تلفات سیلاب‌ها در کشور؛ آمار جان باختگان به ۲۳۰ تن رسید

منابع محلی از استان‌های بغلان، تخار، بدخشان، هرات و غور خبر می‌دهند که آمار قربانیان ناشی از سرازیرشدن سیلاب در این استان‌ها تا زمان حاضر به ۲۳۹ تن افزایش یافته‌است.

منابع محلی از استان بغلان روز شنبه( ۲۲ ثور/اردیبهشت)، به رسانه‌ها گفته‌اند که تاکنون بیش از ۲۱۰ تن در شهرستان‌های بغلان مرکزی و برکه از اثر سرازیرشدن سیلاب‌های روز گذشته جان باخته‌اند.

FB IMG 1715410950792 1

به گفته‌ی منابع از شهرستان برکه، در نتیجه‌ی این سیلاب‌ بیش از دو هزار خانه در منطقه‌ی «فلول» و چندین روستای این شهرستان ویران گردیده‌اند.

طبق روایت منابع، بیش‌تر خانواده‌ها در منطقه‌ی «فلول» از هشت تا ۱۲ تن از اعضای خانواده‌شان را در پی سیلاب روز گذشته از دست داده‌اند.

منابع می‌افزایند که اجساد بیش‌تر قربانیان ناشی از این روی‌داد طبیعی تاهنوز پیدا نشده و ممکن است که آمار تلفات افزایش یابد.

در عین حال، مفتی نصیراحمد، ریس شورای مردمی بغلان مرکزی، بیان کرد که نزدیک به ۱۰۰ جسد تا کنون به بیمارستان استانی این استان منتقل شده‌اند.

هم‌چنان، منابع محلی از استان بدخشان خبر می‌دهند که سرازیرشدن سیلاب‌ روز‌گذشته در شهرستان تیشکان این استان، جان دست‌کم پنج تن را گرفته‌است.

به گفته‌ی منابع، نزدیک به ۲۰۰ خانه‌ی مسکونی، ۵۰ پل و پلچک، ۳۰ بند برق، ۵ ساختمان مدرسه‌ی دینی تخریب و بیش از دو هزار راس مواشی باشندگان محل تلف گردیده‌اند.

از جانب دیگر، مقام‌های گروه طالبان از استان تخار اعلام کرده‌اند که سیلاب‌های مدهش در شهرستان‌های نمک‌آب، فرخار، اشکمش، چال و کلفگان این استان، منجر به جان‌باختن دست‌کم ۲۰ تن شده‌است.

احمدسیر ساجد، رییس مبارزه با حوادث طبیعی گروه طالبان در تخار، بیان کرد که سرازیرشدن سیلاب‌ها جمعه‌شب، ۲۱ ثور/اردیبهشت، ده‌ها منزل مسکونی و صدها جریب زمین زراعتی را در بخش‌های از شهرستان‌های چال، فرخار، اشکمش، نمک‌آب و کلفگان تخریب کرده‌است.

افزون بر این، دفتر مطبوعاتی فرمان‌دهی امنیه‌ی گروه طالبان از استان‌ هرات نیز روز شنبه ۲۲ ثور/اردیبهشت، با نشر خبرنامه‌ای گفت که در نتیجه‌ی سرازیرشدن سیلاب در شهرستان کشک کهنه‌ی این استان سه عضو یک خانواده به‌ شمول یک کودک هفت ساله جان باخته‌اند.

یک مرد ۷۳ ساله عصر روز گذشته در روستای «شاه‌بیدک» شهرستان تیوره استان غور نیز در نتیجه‌ی جاری‌شدن سیلاب جان داده‌است.

از روز گذشته به این‌طرف بیش‌تر استان‌های کشور شاهد سرازیرشدن سیلاب‌های مدهش ناشی از بارش باران شدید بوده که منجر به خسارات مالی و تلفاتی جانی شده‌است.

IMG 20240511 132446 456

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا