اخبار افغانستان

طالبان، 8 خانواده را از شهرستان دره کوچ دادند

سیمرغ، پنجشیر: پس از نبرد های شدید میان نیروهای جبهه مقاومت و طالبان در شهرستان دره، طالبان 8 خانواده را از این شهرستان، کوچ اجباری، داده‌اند.
منابع محلی امروز دوشنبه، 28 سنبله/ شهریور به سیمرغ می‌گویند پس از نبرد های اخیر میان نیرو های جبهه مقاومت و گروه طالبان در منطقه عبدالله‌خیل طالبان؛ 8 هشت خانواده از مردمان ملکی را از روستاهای خواجه، محمد بیک‌خیل و ده پیتاب، مجبور به کوچ شده اند. به گفته منابع این خانواده‌ها روز گذشته یکشنبه، 27 سنبله/ شهریور، از منطقه عبدالله‌خیل به سمت کابل، رفتند.
یک تن از باشندگان عبدالله‌خیل درگفتگوی با صدای افغانستان می‌گوید گروه طالبان، این خانواده ها را به اتهام ارتباط داشتن و همکاری با جبهه مقاومت کوچ اجباری داده اند. در حالیکه به قول مردم منطقه، این خانواده‌ها با نیروهای جبهه مقاومت در شهرستان دره، در ارتباط نبودند.
به گفته منابع محلی، گروه طالبان به این خانواده ها اجازه ندادند چیزی از خانه خود بردارند و تمامی اموال شان را افراد طالبان به تاراج بردند.
فریدجان یک تن از باشندگان منطقه عبدالله‌خیل گفت: “طالبان در روستا های مختلف عبدالله‌خیل به آزار و اذیت جوانان پرداخته اند و از مردم سلاح می‌خواهند.”به گفته فرید محاسن سفیدان منطقه نزد فرمانده طالبان رفتند و از آنان خواسته بودند تا تا این گروه به اذار و اذیت جوانان و اهالی این منطقه پایان دهند اما فرماندهان طالبان به این خواست مردم اعتنا نکردها است.
پیش از این نیز ده‌ها خانواده دیگر از شهرستان دره توسط طالبان، مجبور به کوچ شدند که در کابل و شماری از استان‌های همجوار پنجشیر سکونت گزیده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا