اخبار افغانستاناخبار

گروه طالبان اعضای یک خانواده را در پنجشیر لت‌وکوب و فرزند جوان شان را با خود بردند 

منابع در پنجشیر می‌گویند که به ادامه ظلم و ستم گروه طالبان در این استان، به‌تازه‌گی این گروه وارد خانه‌ای در شهرستان حصه اول استان پنجشیر شده، اعضای خانواده را لت‌وکوب و فرزند جوان خانواده را بازداشت و با خود برده است.

منابع روز جمعه(۲۲ سرطان/تیر)، تأیید کرده اند که گروه طالبان عیسی خان، باشنده‌ی اصلی روستای عمرض از مربوطات شهرستات حصه‌ی اول پنجشیر را، سه‌شنبه‌شب از خانه‌اش با لت‌وکوب بازداشت و به‌جای نامعلوم منتقل کرده‌اند.

به گفته‌ی منابع، سه‌شنبه‌شب چند تن از افراد استخبارات گروه طالبان به منزل خانه‌ی عیسی خان، حمله‌ور شده و به شکل وحشیانه دست به تلاشی خانه زده‌اند. عیسی‌خان به نحوه‌ی برخورد و تلاشی خودسرانه‌ی افراد این گروه اعتراض کرده است، در پی اعتراض عیسی خان، افراد گروه طالبان مادر، پدر، برادارن و بقیه اعضای خانواده‌ به شمول خانم‌ها و کودکان را به شدت لت‌وکوب کرده‌اند و عیسی خان را بازداشت و با خود بردند.

منابع به نقل از بستگان عیسی خان گفته‌اند که او کسبه‌کار بوده و پیشینه‌ی عضویت در هیچ جریان سیاسی یا نظامی مخالف گروه طالبان را نداشته است. گروه طالبان عیسی‌خان را به‌دلیل اعتراض‌اش به‌نحوه‌ی تلاشی و برخورد افراد این گروه بازداشت کرده است.

بازداشت، شکنجه و سرکوب باشنده‌گان پنجشیر از سوی گروه طالبان امر تازه‌ی نیست.

این گروه طی سه‌سال گذشته به‌بهانه‌های مختلف از جمله همکاری با جبهه مقاومت ملی، باشنده‌گان این استان را بازداشت، شکنجه و در مواردی تیرباران کرده‌اند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا