اخبار افغانستان

وزیر عدلیه گروه طالبان خانه‌های مردم را در کابل غصب می‌کند

وزیر عدلیه‌طالبان مردم‌را به‌زور و تهدید، از خانه‌شان کشیده و در پی غصب خانه و کاشانه مردم است.

عبدالحکیم‌شرعی‌ وزیر عدلیه‌ گروه طالبان، به مردم ساحه‌سناتوریم – ناحیه‌ششم شهر‌کابل که‌خانه و ملکیت شخصی مردم است، وقت تعیین کرده تا خانه‌های خود را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار ما در کابل، ساحه سناتوریم در ۲۰ جریب زمین حدود هشتاد‌خانه‌اعمار گردیده است که همه ملکیت شخصی می‌باشند و باشنده‌گان این خانه‌ها قواله‌شرعی و سند ملکیت نیز به‌دست دارند.

مقامات گروه طالبان با ترفند و بهانه‌های مختلف مالکین این‌خانه‌ها را زندانی کرده و ادعا کرده اند که اسناد ملکیت این افراد جعلی است. قرار اطلاع عبدالحکیم شرعی، وزیر عدلیه گروه طالبان نیز در همین منطقه بود و باش دارد.

مردم محل آقای شرعی تا‌ کنون ۷ منزل رهایشی این محل را که خانه‌های‌شان کرایه‌نشین داشته است، آن‌ها را جواب داده و خانه‌های مذکور فعلا در اختیار خویشاوندان وزیر گروه طالبان قرار دارد.

او می‌گوید که با وجود مراجعه مکرر مردم به محکمه‌های گروه طالبان و محکمه اختصاصی‌ این گروه، هیچ مرجعی در زمینه پاسخگو نیست.

بر بنیاد گفته‌های مردم محل، این منطقه در سال ۱۳۸۲ خورشیدی ساخته شده و باشنده‌گان آن اکثرن هزاره و تاجیک می‌باشند.

مردم این کار آقای شرعی را برخوردی قومی و ظالمانه می‌دانند و می‌گویند وزیر عدلیه طالبان به دنبال غصب این منطقه و توزیع آن به افراد گروه طالبان است.

عبدالحکیم شرعی مربوط به گروه ملا هبت‌الله رهبر گروه طالبان و باشنده‌ استان پکتیا است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از غصب خانه و مال و جایگاه مردم توسط گروه طالبان در رسانه‌ها منتشر شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا