اخبار جهان

نظر سنجی‌های جدید؛ هریس از ترامپ پیشی گرفت

رویترز گزارش داده که در یک نظرسنجی جدید، «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از کناره‌گیری بایدن، دو درصد از دونالد ترامپ پیشی گرفته است.

هریس در نظرسنجی ملی که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از رقابت در روز یکشنبه و تایید هریس به عنوان جانشین خود، انجام شد، با ۴۴ درصد به ۴۲ درصد از ترامپ پیشی گرفت.

نظرسنجی‌های قبلی که پیش از انصراف بایدن انجام شده بود نشان می‌داد که هریس و ترامپ یک هفته پیش با ۴۴ درصد با هم برابری داشتند و ترامپ در ابتدای ماه با یک درصد جلوتر از او قرار داشت.

در هر سه این موارد، فاصله در محدوده ۳ درصد قرار داشت، اما نتایج اخیر می‌تواند نشان‌دهنده حرکت محدودی در جهت دموکرات‌ها باشد – و همچنین نشان می‌دهد که ترامپ احتمالا پس از کنوانسیون ملی حزبش در هفته گذشته در میلواکی، موفقیت معمول یک نامزد را نداشته باشد.

هریس پس از اینکه بایدن، تحت فشار اعضای حزبش که نگران توانایی او در شکست دادن ترامپ یا خدمت شایسته برای یک دوره چهار ساله دیگر بودند، از کمپاین انتخاب مجدد خود دست کشید، به سرعت حمایت حزبش را تثبیت کرد.

اکثر قانونگذاران دموکرات از جمله رهبران این حزب در سنا و مجلس نمایندگان، چاک شومر و حکیم جفریس که روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک از هریس حمایت کردند، پشت نامزدی او صف آرایی کرده‌اند.

یک نظرسنجی غیررسمی از نمایندگان حاضر در کنوانسیون دموکرات‌ها توسط آسوشیتدپرس نشان داد که هریس با بیش از ۲۵۰۰ نماینده، بسیار بیش از ۱۹۷۶ نماینده مورد نیاز برای نامزدی را به دست آورده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا