اخبار افغانستان

نظری: حمایت کشورها از جبهه مقاومت ملی، نشان‌دهنده حقانیت مبارزه این جبهه است

علی میثم نظری، مسؤل روابط خارجی‌ جبهه مقاومت ملی در صفح ایکس‌اش نگاشته است که حمایت مردم و مقام‌های دولتی کشورها، نشان‌دهندۀ حقانیت مبارزۀ جبهۀ مقاومت ملّی برای آزادی، عدالت و برقراری یک نظام مردم‌سالار در افغانستان است.

آقای نظری روز شنبه ۱۰ سنبله، پس از اظهارات مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا مبنی بر حمایت جبهه مقاومت ملی، گفته است: ‏”به دنبال تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، مستمر و بدون وقفۀ جبهۀ مقاومت ملّی افغانستان در عرصه‌های سیاسی و نظامی، برای آزادی مردم و میهن از چنگ گروه تروریستی طالبان و مبارزۀ در برابر تروریسم بین‌المللی، خرسندیم از این‌که مردمان جهان، با درک و رسالت انسانی شان، در کنار مردم افغانستان قرار می‌گیرند”.

آقای نظری هم‌چنان تصریح کرده است که چندی پیش، طوماری توسط آقای ‌«شان رایان» یک نظامی پیشین امریکایی در حمایت از جبهۀ مقاومت ملّی و قطع کمک مالی به طالبان در ایالات متحدۀ امریکا به راه افتاد و در مدت کوتاه، سه‌صد‌هزار تن آن را به امضا رساندند.

گفتنی‌است که آقای مایکل مک‌کال، رئیس کمیتۀ روابط خارجی کنگرۀ ایالات متحده، رسماً از جبهۀ مقاومت ملّی و رهبر آن، محترم احمد مسعود، اعلام حمایت کرده است.

نظری با قدردانی از شان رایان و مک‌کال بیان‌ داشته است که‏ این صداها در حمایت از جبهۀ مقامت ملّی روز بیش‌تر می‌شود و نشان می‌دهد که ما با رسالت تاریخی خویش، برای آزادی کشور، حضور معنادار و قوی داریم.

این در حالی است که مایکل مک‌کال، ریس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز گذشته با نشر مطلبی در صحفه ایکس‌اش، از مبارزه جبهه مقاومت ملی در برابر گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان اعلام حمایت نمود و از صحبت مفصل با محترم احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در آینده نزدیک خبر داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا