اخبار جهان

مک‌کال: به‌زودی با احمد مسعود دیدار می‌کنم و از تلاش‌هایش برای آزادی افغانستان می‌شنوم

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان آمریکا به‌تازه‌گی گفته است که مأموریت جبهه مقاومت ملی یک مأموریت «افتخار‌آمیز و شرافتمندانه» است و به‌زودی با احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی دیدار می‌کنم و از تلاش‌هایش برای آزادی افغانستان می‌شنوم.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان آمریکا روز جمعه، ۹ سنبله، در صفحه ایکس‌اش نگاشته است که او و تیم‌اش سال‌ها با احمد مسعود و جبهه مقاومت ملی در ارتباط مداوم بوده‌اند و قرار است که بار دگر در «ده سپتامبر» با نماینده‌گان این جبهه و احمد مسعود دیدار کند.

آقای مک‌کال، افزوده است «مشتاق شنیدن از احمد مسعود در مورد تلاش‌های او برای آزادسازی مردمش از دست طالبان هستم.»

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا هم‌چنان گفته است که از مردم افغانستان حمایت می‌‌کند و مخالف حاکمیت طالبان تروریست است.

مک‌کال در ادامه طالبان را یک گروه تروریستی خوانده و افزوده است که آنان با تسلط دوباره بر افغانستان، هرگونه پیشرفت حاصل شده در زمینه حقوق بشر را نابود کردند.

مایکل مک‌کال، هم‌چنان از شایان رایان، عضو سابق نیروی دریایی ایالات متحده به دلیل اقدامات‌اش برای جلب توجه بیشتر به مبارزه احمد مسعود و جبهه مقاومت ملی افغانستان تقدیر نموده است.

علی‌میثم نظری، مسؤول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز در واکنش به اظهارات آقای مک‌کال گفته است که نماینده‌گان جبهه مقاومت ملی با اشتیاق منتظر دیدار رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و تیم او است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا