اخبار جهاناخبار

رهبر القاعده به حامیانش: برای فراگیری آموزش‌های نظامی، به افغانستان بروید

سیف‌العدل که گمان می‌رود رهبر کنونی القاعده باشد، در آخرین شماره جزوه‌های منتشرشده توسط رسانه مرکزی القاعده «السحاب» زیر عنوان «این غزه است: جنگ هستی است، نه جنگ مرزی»، از حامیان خود خواسته است تا برای فراگیری آموزش‌های نظامی به خراسان‌افغانستان زیر سلطه گروه طالبان مهاجرت کنند.

به گزارش لانگ‌ور ژورنال، سیف‌العدل «واضح ترین» و «آشکارترین» فراخوانی را به جنگ‌جویان خارجی حامی این گروه برای پیوستن به صفوف القاعده در خراسان‌افغانستان پس از تسلط دوباره گروه طالبان بر کشور ارایه کرده است.

رهبر القاعده در این جزوه نگاشته است که مسلمانان باید به گروه طالبان در خراسان‌افغانستان به‌عنوان «قهرمانان» و الگویی برای ساختن «دولت‌های اسلامی» ببینند.

براساس این گزارش، پیام عدل با نام مستعار سالم الشریف، خراسان‌افغانستان را رسماً به‌عنوان یک پناهگاه امن برای القاعده و برنامه‌های آینده آن معرفی کرده است.

عدل گفته است: «به صراحت می‌گویم که مردم وفادار امت علاقه‌مند به تغییر باید به خراسان‌افغانستان بروند، از شرایط آن بیاموزند و از تجربیات امارت اسلامی [گروه‌طالبان] بهره ببرند.»

وی در این فراخوان تاکید کرده است که حامیان القاعده باید پیش از حمله بر اهداف «صهیونیستی» و غربی برای کسب آموزش، تجربه و دانش به خراسان‌افغانستان سفر کنند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا