اخبار افغانستان

ادامه قتل‌های مرموز؛ جسد حلق‌آویز آمر احصاییه‌ی گروه طالبان در دایکندی از خانه‌اش پیدا شد

منابع می‌گویند که جسد حلق‌آویز علی‌جان حسن‌نژاد، آمر احصاییه ریاست احصاییه و معلومات گروه طالبان در استان دایکندی در خانه‌اش پیدا شده‌است.

اعضای خانواده حسن‌نژاد می‌گویند که پدرش «به‌گونه‌ی مرموز» به قتل رسیده است.

به‌گفته‌ی منابع محلی، خانه‌ی حسن‌نژاد در روستای «کاریز نوجوی» نیلی، مرکز استان دایکندی قرار دارد و همسایه‌های او پس‌ از چاشت روز شنبه (۱۲ جوزا/خرداد) او را در پارکینگ خانه‌اش حلق‌آویزشده پیدا کرده‌اند.

نجیبه‌ حسن‌نژاد، دختر علی‌جان حسن‌نژاد به رسانه‌ها گفته‌ که پس‌ازچاشت روز شنبه به مادرش خبر رسیده که پدرش بیمار است.

همسر و فرزندان حسن‌نژاد در روستای شهرستان زندگی می‌کنند.

به‌گفته‌ی نجیبه، وقتی مادرش از شهرستان به نیلی می‌رسد، گروه طالبان جسد پدرش را به بیمارستان انتقال داده بودند و دلیل مرگ‌اش را خودکشی می‌گویند.

غلامی جاوید، سخن‌گوی فرمان‌دار امنیه‌ی گروه طالبان در استان دایکندی نیز به رسانه‌ها گفته که علی‌جان حسن‌نژاد خودکشی کرده است.

نجیبه اما می‌گوید که پدرش انگیزه‌ای برای خودکشی نداشت. او می‌گوید که پدرش «به‌گونه‌ی مرموز به قتل» رسیده است و خواستار تحقیق درباره‌ی «قتل» پدرش است.

نجیبه می‌افزاید که پدرش اخیرا تصمیم داشت از وظیفه‌اش استعفا دهد و به‌دنبال ویزای تاجیکستان بود. او می‌گوید که پدرش در آخرین تماس‌ها از «ناامنی» در اداره‌اش صحبت می‌کرد.

او در پاسخ به این پرسش که ممکن است چه‌کسی عامل قتل پدرش باشد، گفت که پدرش با کسی دشمنی نداشت و ادعای خودکشی‌اش هم «توطیه و صحنه‌سازی» گروه طالبان است.

به‌گفته‌ی نجیبه، موبایل پدرش در حال حاضر در نزد گروه طالبان است.

به‌گفته‌ی منابع، گروه طالبان پیش از این، دو بار علی‌جان حسن‌نژاد را بازداشت و زندانی کرده‌ بودند و آخرین بار یک ماه در زندان بود و با قید ضمانت رها شده بود.

علی‌جان حسن‌نژاد از سال‌ها به این‌سو در اداره‌ی احصاییه و معلومات استان دایکندی کار می‌کرد و پس از روی‌کارآمدن گروه طالبان نیز به کارش ادامه داده بود.

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا