اخبار افغانستان

یک قاضی حکومت پیشین در غور توسط افراد مسلح‌ ناشناس کشته‌شد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، غور: براساس گزارش منابع محلی رئیس دادگاه استیناف حکومت پیشین در شهر فیروز کوه استان غور توسط مسلح ناشناس کشته شده‌است.

منابع به خبرگزاری صدای افغانستان گفته‌اند، مفتی محمد نذیر معنوی عالم دین و رئیس دادگاه‌استیناف استان غور در حکومت پیشین، امروز شنبه ۱۶ ثور/اردیبهشت، در شهر فیروز کوه مرکز این استان توسط افراد مسلح ناشناس کشته‌شده‌است.

به گفته‌ای منابع، افراد مسلح او را پس از ادای نماز و در صدمتری مدیریت شهری استخبارات طالبان به‌گلوله بسته‌اند.

یک منبع نزدیک به ‌محمد نذیر در صحبت به خبرگزاری صدای افغانستان گفته‌است: او در زمان که رئیس دادگاه بود در نظام پیشین بود چند بار توسط افراد مربوط به گروه طالبان تهدید شده بود.

این منبع افزوده پس از سلطه طالبان این قاضی حکومت پیشین نیز چند بار به گونه غیر مستقیم توسط افراد طالبان تهدید به مرگ شد.

این در حالی‌است که طی چهار روز گذشته سه عالم دین‌ به شکل مرموز در افغانستان به قتل رسیده‌است.

 یک عالم دین سه‌روز قبل در ناحیه نوزدهم شهر کابل در داخل مدرسه‌اش توسط افراد ناشناس به قتل رسید و

یک عالم دین پیش از ظهر امروز شنبه در استان بغلان به صورت مرموز کشته‌شده‌است.

در همین حالی بسیاری از شهروندان کشور طالبان را به قتل‌های هدفمند متهم کرده و می‌گویند، طالبان نظامیان پیشین، علمای و شهروندان که در برابر رفتار طالبان انتقاد می‌کنند آن‌ها را به صورت مرموز به قتل می‌رسانند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا