اخبار افغانستان

یک جوان در بدخشان خودکشی کرد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، بدخشان: یک جوان ۲۵ ساله شب گذشته در شهر فیض‌آباد مرکز استان بدخشان خودرا حلقه آویز کرده، به زندگی پایان داده است.

مسوولان در بیمارستان مرکزی بدخشان صبح امروز یک‌شنبه، ۲۶ حمل /فرودین، گفتند این جوان احمد خالد نام دارد، نیمه‌های شب گذشته دست به خودکشی زده است.

به گفته شفق‌الله همدرد، آمر بیمارستان بدخشان، جسد این جوان بامداد امروز به بیمارستان منتقل شده‌است. او افزود که احمد خالد، خودرا حلقه آویز کرده به زندگی پایان داده است.

مسوولان محلی گروه طالبان در بدخشان علت این خودکشی را خشونت‌های خانوادگی می‌دانند و می‌گویند که این مرد جوان یک‌هفته پیش از همسر خود جدا شده بود.
در یک سال اخیر حاکمیت گروه طالبان در افغانستان آمار خودکشی نسبت به هرزمان دیگر در افغانستان افزایش داشته است، به گونه که هر هفته خبر از خودکشی چند جوان دختر و پسر منتشر می‌شود.
علت اکثریت این خودکشی‌ها خشونت‌های خانوادگی و فقر گفته شده است. کارشناسان اجتماعی، حاکمیت گروه طالبان و اعمال محدودیت برزنان را یکی از عمده ترین دلایل افزایش خودکشی در میان زندان می‌دانند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا