اخبار افغانستان

یونسیف: حدود یک میلیون کودک در افغانستان از سوی تغذیه حاد رنج می‌برند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: صندوق پشتیبانی سازمان ملل متحد (یونسیف) می‌گوید، 8 صد و 75 هزار کودک در افغانستان از سوی تغذیه حاد رنج می‌برند.

دفتر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد امروز پنج‌شنبه،21ثور/ اردیبهشت در رشته تویتی گفته است؛ این سازمان به دلیل کمبود بودجه نمی‌تواند مواد خوراکی برای کودکان در افغانستان که از سوی تغذیه حاد رنج می‌برند تهیه کند.

در این توییت افزوده است؛ ملانی گالوین مسول بخش تغذیه یونسیف در افغانستان می‌گوید ” در سال روان میلادی صدها هزار کودک در این کشور از سوی تغذیه حاد رنج خواهند برد.”

او همچنان اضافه کرد که این سازمان برای رسیدگی به چالش سوی تغذیه کودکان نیاز فوری به 21 میلیون دالر دارد تا مواد خوراکی برای کودکان تهیه نماید.

پس از مسلط شدن طالبان درافغانستان این بزرکترین اماری است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد از سوی تغذیه و نبود موادخوراکی برای کودکان در افغانستان یاد می‌کند و از نهاد های خیریه و کمک رسان تقاضای کمک برای رسیدگی به این چالش شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا