اخبار افغانستان

کشته و زخمی شدن 25 نیروی طالبان در پنجشیر

سیمرغ، پنجشیر: حملات گروه طالبان درشهرستان دره‌عبدالله خیل، با کشته و زخمی شدن بیش از 25 نیروی طالبان به شکست انجامید.
منابع محلی امروز یک‌شنبه 23 اسد/ مرداد به سیمرغ، می‌گویند حوالی صبح روزشنبه 22 اسد/ مرداد، نیروهای طالبان حملات شان را بالای نیروهای جبهه مقاومت در شهرستان دره راه اندازی کردند که با تحمل تلفات سنگین، پس از 24 ساعت نبرد سخت و نفس‌گیر، مجبور به عقب نشینی شدند.
منابع محلی می‌گویند این حمله بالای قرارگاه ملک‌خان و نیروهای او تا با امداد امروز دوام کرد. منابع از کشته شدن 21 نیروی طالبان و زخمی شدن 4 تن دیگر شان خبر می‌دهند.
به گفته منابع محلی، طالبان به هدف دستگیری ملک‌خان فرماندهان جبهه مقاومت، از چندین استقامت حمله را آغاز کرده بودند که بدون نتیجه پایان یافت.یک منبع از شهرستان دره به سیمرغ می‌گوید یک نیروی جبهه مقاومت ملی افغانستان، در این درگیری به شهادت رسیده است.
باشندگان محل می‌گویند طالبان از صبح امروز یک‌شنبه، جمع آوری اجساد نیروهای شان را از کوه های پنجشیر آغاز کرده اند و اکنون درگیری خاموش شده است.یک باشنده روستای خواجه پنجشیر می‌گوید که ساعت پیش 7 آمبولانس از بازارک مرکز استان پنجشیر به سوی شهرستان عبدالله‌خیل رفت.در چند روز اخیر بار دیگر درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و طالبان در دره پنجشیر تشدید شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا