اخبار افغانستان

وزیر خارجه طالبان با رئیس ارتش پاکستان دیدار کرد

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: امیرخان متقی وزیر خارجه گروه طالبان که بنا به دعوت پاکستان به این کشور سفر کرده، با ریس ارتش این کشور دیدار کرده‌است.
معاون سخن‌گویی طالبان، امروز یک‌شنبه، ۱۷ ثور/ اردیبهشت، در توییتی از نشست امیرخان متقی با رئیس ارتش پاکستان خبر داده‌است.
رسانه‌های پاکستانی و ارتش این کشور در مورد این نشست تاهنوز چیزی نگفته‌اند.
در حالی‌وزیر خارجه طالبان از سوی حکومت پاکستان دعوت می‌شود که در نشست چند روز قبل دوحه که از سوی سازمان ملل در رابطه به افغانستان برگزار شده بود از طالبان دعوت نشد.
این در حالی‌است که در روز های نخست سلطه طالبان بر افغانستان چندین مرتبه مقامات امنیتی و استخباراتی پاکستان به کابل آمدند و پشت درهای بسته با مقامات این‌گروه دیدار کردند.
کارشناسان سیاسی و نظامی افغانستان در آن‌زمان گفته‌بودند که طالبان به عنوان یک ابزاری در دست استخبارات پاکستان قرار دارند و هم‌چنان بسیاری این کارشناس تصریح کردند که حضور یافتن رئیس استخبارات پاکستان در کابل به محض سلطه طالبان خود دلیل روشن به ابزار قرار گرفتن طالبان است.
هم‌چنان در این روز‌ها، حسین عباس نویسنده پاکستانی در کتاب خود به نام “بازگشت طالبان” این گروه را متهم به دستور پذیری از پاکستان کرده و هم‌چنان در این کتاب تذکر داده‌است که طالبان عمق استراتژیک پاکستان را در افغانستان تامین می‌کنند.
نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا