اخبار افغانستان

همه ما درد مشترک داریم

صبح دیروز[جمعه ۸ میزان/مهر]در منطقه هزاره و شیعه نشین غرب کابل، برای چندمین بار طی سال‌های اخیر به یک آموزشگاه حمله انتحاری شد. بیش از یکصد دانش‌آموز شهید و زخمی شدند. سی تن از شهدا و خدا می‌داند چه تعداد از مجروحان این فاجعه دختران جوان بودند. “احمد مسعود” رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان طی یک رشته توییت، یادداشت کوتاهی در واکنش به این حمله تروریستی منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید ؛شهادت فرزندان نازنین‌مان را که امروز در پی حادثه تروریستی شهید شدند خدمت مردم مظلوم کشورم، خواهران و برادران عزیز هزاره‌مان و خانواده داغدارشان تسلیت عرض می‌کنم. هر چه تلاش کردم از صبح چیزی بنویسم، آنقدر این حادثه دردناک و سخت است که نمی‌دانستم زود چه بنویسم.
سال‌هاست که با رنگ‌های سفید و سیاه ٬ با چنین اعمال تروریستی ما را می‌کشند و دنیا فقط نگاه می‌کند و فقط محکوم می‌کند و آب از آب تکان نمی‌خورد. متاسفانه با ادامه شرایط کنونی و نبود یک دولت واقعی منتخب و پاسخگو، جلوگیری از تکرار چنین تراژدی‌هایی غیر ممکن است.برخلاف وعده‌های طالبان شاهد هستیم که انها هیچ تغییری نکرده‌اند و اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنند .نتوانستند مانع اعمال مثل امروز شوند که خودشان استاد و عامل آن در ۲۰ سال گذشته بوده‌اند. با بی شرمی نیروهای انتحاری خود با بشکه‌هایشان را رژه می‌دهند و به رخ مردم و جهان می‌کشند.شهادت ده‌ها اسیر در پنجشیر٬،  گورهای دسته جمعی قندهار٬،  حملات هدفمند تروریستی بالای هموطنان هزاره ما نشان از این دارد که همه ما درد مشترک داریم. یک‌جا باید برای افغانستانی عاری از افراطیت و تروریسم تلاش کنیم. مردم ما لایق نظام منتخب هستند که پاسدار جان٬ مال و ارزش‌های آنها باشد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا