اخبار افغانستان

نگرانی خانواده زکریا اصولی از وضعیت وخیم او در زندان طالبان

سیمرغ، کابل: زکریا اصول نویسنده و استاد دانشگاه ماهاست که در بند طالبان برسر می‌برد و در این مدت به شدت از سوی طالبان شکنجه شده که در وضعیت ناگواری به سرمی برد.
برادر زکریا اصولی یک‌شنبه،  20 حمل/فروردین، به به نقل از خبرگزاری صدای افغانستان گفته‌است، زکریا اصولی، به دلیل شکنجه و آزار طالبان از ناحیه کلیه آسیب دیده‌است. او افزوده‌ که برادرش در زندان به بیماری و مشکلات کلیه مبتلا شده و طالبان اجازه دسترسی به کمک‌های صحی را به وی نداده‌اند.
این نویسنده در 11دلو /بهمن، سال 1401 توسط استخبارات گروه طالبان از شهر کابل بازداشت بود که در روزهای نخست بازداشت‌اش خبرهای از شکنجه شدید او در زندان طالبان به نشر رسید.
این درحالی‌است که خانواده موسی شاهین، آواز خوان محلی، نیز از سلامت او در زندان این گروه ابراز نگران کرده‌ و گفته‌اندصورت شاهین به دلیل شکنجه زیاد صورت‌اش ورم کرده و کلیه‌اش نیز دچار مشکل شده است.
گفته می‌شود، در ماه‌های پسین استخبارات طالبان چندین خبرنگار، فعال اجتماعی و نویسنده را به بهانه‌های مختلف بازداشت کرده‌اند که وضعیت صحی بسیاری آن‌ها بد گزارش شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا