اخبار افغانستان

نماز جبر و زور در هرات؛ طالبان ده‌ها تن را شلاق زدند

سیمرغ، هرات: منابع محلی می‌گویند، افراد طالبان شماری از باشنده‌گان ناحیه یازدهم شهر هرات را در دو شب گذشته به دلیل عدم اشتراک در نماز تروایح، شلاق زده‌اند

منابع امروز پنج‌شنبه، 10 حمل/فروردین، به به نقل از خبرگزاری صدای افغانستان گفتند، افراد طالبان شماری از باشندگان ناحیه یازدهم شهر هرات را در دو شب گذشته به دلیل اشتراک نکردن در نماز تراویح لت و کوب کردند.

به گفته‌ای منابع، افراد که مورد لت و کوب نیروهای این گروه قرار گرفته‌اند، دواخانه‌داران، دکان‌داران وباشنده‌گان محل هستند.

یک باشنده شهر هرات که نخواست نام از وی گرفته‌شود، به خبرگزاری صدای افغانستان گفت: طالبان در داخل شهر هرات شبانه تفتیش انجام می‌دهند و کسان‌که در نماز جماعت و تراویح اشتراک نکنند مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. این باشند هرات علاوه کرد که افراد طالبان هیچ‌گونه عذر را در عدم اشتراک نمازتراویح نمی‌پذیرند و حتا دارو فروشان که مریضان به آن‌ها مراجعه می‌کنند را وادار کردند که داروخانه‌های‌شان را بسته و در نماز تراویح اشتراک کنند.

این درحالی‌است که پیش از این امربالمعروف این گروه در استان بدخشان بالای کسان‌که در نمازجماعت اشتراک نمی‌کنند، جریمه وضع کرده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا