اخبار افغانستان

نام داعش پوشش ای برای جنایات گروه طالبان

سیمرغ، کابل: نیروهای ویژه و انتحاریون طالبان در حمله به یک خانه در حوزه 15 شهر کابل، 5 عضو یک خانواده پنجشیری را کشتند، اما طالبان برای پوشش جنایات شان آنان را داعش اعلام کردند.
شام روز یک‌شنبه، 21 عقرب/ آبان، نیروهای خون آشام طالبان بالای خانه‌ای یک پنجشیر در حوزه 15 شهر کابل در کوچه هفتم خراسان در منطقه خیرخانه، بر یک منزل مسکونی حمله کردند. منابع محلی می‌گویند نیروهای طالبان در هجوم به این خانه 5 فرد غیری مسلح را تیرباران کردند. به گفته منابع این افراد به جرم پنجشیری بودن تیرباران شده اند.
ساعات پس از این حمله سخن‌گویان طالبان اعلام کردند که در حمله بر یک خانه در خیرخانه شهر کابل، 5 داعشی کشته شده اند و این عملیات شان را موفق توصیف کردند. باشندگان محل با رد این ادعای طالبان می‌گویند که هیچ داعشی در محل حضور نداشته و افراد طالبان در پی انتقام گیری از پنجشیری ها هستند.
مردم محل از طالبان انتقاد می‌کنند که به نام داعش افراد ملکی را می‌کشند و برای پوشش جنایت شان، به آنان برجسپ داعش را می زنند.
عبدالقادر عاصم، کنشگر اجتماعی به این باور است که طالبان بازی خطرناکی را در پیش گرفته اند و به نام داعش، افراد بی گناه را می کشند و خود شان را برات میدهند.  آقای عاصم می‌افزاید که مردم پنجشیر در این حملات طالبان بیشترین قربانی را خواهند داد و باید نهاد های بین المللی در این مورد تحقیق کنند و نتیجه آن را با مردم شریک سازند.
فرامرز یکی از باشندگان پنجشیر که در منطقه خیرخانه شهر کابل زندگی می‌کنند می‌گوید این کار طالبان تازگی ندارد و نیروهای طالبان در چند ماه گذشته مردم پنجشیر را به بهانه داعش بازداشت، سرکوب، شکنجه و به قتل رسانده اند و اکنون بسیاری از جوانان پنجشیری در زندان طالبان به اتهام داعش، زندانی هستند. اتهام که حقیقت ندارد.
به گفته او عملیات های طالبان در خیرخانه شهر کابل، علیه مردم پنجشیر است و هیچ قرارگاه داعش در این منطقه وجود ندارد.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا