اخبار افغانستان

محمود صیقل: پذیرفتن نماینده‌گان طالبان به عنوان دیپلمات اصول شکنی است

سیمرغ، کابل: نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل متحد، گفته است، پذیرش نماینده‌گان طالبان به عنوان دیپلمات در سفارت افغانستان در تهران از مشروعیت برخوردار نیست و اصول شکنی است.
محمود صیقل نماینده پیشین افغانستان در سازمان ملل امروز سه‌شنبه 9 حوت/ اسفند، در صفحه توییتراش نوشته‌است که تحویل دهی سفارت افغانستان در ایران به گروه طالبان در تضاد با کنوانسیون وین که بیانگر روابط دوجانبه و دیپلماتیک میان کشورها است، قرار دارد.
صیقل گفته‌است: «براساس ماده دوم کنوانسیون وین پیرامون روابط دیپلماتیک بین کشورها توافق دو جانبه صورت می‌گیرد، در غیر آن رسیدن پای طالبان نامشروع به چند نمایندگی افغانستان ناممکن است.»
این دیپلمات پیشین اضافه کرده است که پذیرش نماینده‌گان طالبان به عنوان دیپلمات در سفارت افغانستان در تهران که این گروه مشروعیت ندارد اصول شکنی است.
این واکنش محمود صیقل زمانی صورت گرفته‌است که روز یک شنبه، 7 حوت، سفارت افغانستان در تهران تحویل طالبان شد و هم‌چنان وزارت خارجه ایران این تصمیم را موضوع داخلی خواند. تحویل دهی سفارت افغانستان در تهران به گروه طالبان واکنش‌های گسترده داخلی و خارجی را در پی داشت.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا