اخبار افغانستان

محتسبین امر به معروف طالبان در تخار، دوکاندران را به زور شلاق به نماز بردند

سیمرغ، تخار: محتسبین امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان در شهر تالقان مرکز استان تخار، دوکانداران را به زور شلاق به نماز بردند.
منابع محلی امروز شنبه 5 سنبله/ شهریور می‌گویند که محتسبین امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان، ظهر امروز دوکاندران منطقه توت باغ شهر تالقان را به زور شلاق و میل تفنگ به نماز ظهر، بردند. به گفته منابع؛ طالبان به یکبارگی وارد دوکاندهای مردم شده، آنان را به زور و لت و کوب از دوکان‌های شان بیرون کرده به سمت مسجد بردند. منابع می‌افزایند که طالبان به دوکانداران هشدار داده اند اگر بار دیگر خود شان در نماز جماعت حضور نیافتند، دوکان های شان مسدود خواهد شد و دیگر حق فروشندگی در بازار را نخواهند داشتند.در دو  روز گذشته همین محستبین امر به معروف طالبان، زنان را نیز در بازار تالقان لت کوب کرده از بازار بیرون کردند و اجازه نداند که خرید کنند.طالبان در تخار اعلام کرده اند که همه مردم باید در نماز جماعت حاضر باشند و دوکانداران حق ندارند در زمان نماز جماعت خرید و فروش کنند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا