اخبار افغانستان

مجله فارن پالیسی: طالبان نظام آموزشی را آمیخته با افراطیت کرده اند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: مجله امریکایی فارن پالیسی در گزارشی می‌گوید، طالبان نظام آموزشی افغانستان را آمیخته با افراطیت و نفرت در آمیخته اند.
این مجله روز سه‌شنبه، 2 جوزا/ اردیبهشت، در یک گزارشی می‌افزاید، نظام آموزشی را که طالبان ساخته اند مکتب رفتن را برای پسران بزرگتر از مشکل دختران کرده است زیرا نظام آموزشی را که طالبان ساخته اند استوار بر افراطیت و نفرت بوده و خانواده‌ها در افغانستان نمی‌خواهند اطفال شان با این آموزش تربیه شوند.
این مجله در ادامه می‌گوید، کودکان افغانستان با این نوع نظام آموزشی که با نفرت و افراطیت تریبه می‌شوند ارتش جدید طالبان اند.
فارن پالیسی می‌گوید، برای کودکان آموزش داده می‌شود که از دختران و زنان که حتی از نزدیکان شان است باید دوری کنند.
طبق یافته‌های فارن پالیسی مفاهیم حقوق بشری، دموکراسی و صلح به گونه کامل از نظامی آموزشی افغانستان حذف شده است و در حال حاضر به جای این مفاهیم کلاشنکوف، بم گذاری، انتحاری و جهاد برای کودکان آموزش داده می‌شود.
گروه طالبان پس از مسلط شدن در افغانستان نظام آموزشی این کشور را بطور کامل تغییر داده اند که این کار آن‌ها با واکنش‌های زیادی از استادان دانشگاه و فرهنگیان افغانستان مواجه شده است، اما طالبان همواره بر خواسته‌های خود پافشاری کرده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا