اخبار

عجله‌ای برای به‌رسمیت شناختن طالبان نداریم

وزیر امورخارجه‌ ترکیه گفت:

وزیر امورخارجه‌ ترکیه گفت: کمک‌های بشری بدون به‌رسمیت شناخته‌شدن حکومت طالبان، نمی‌تواند تمام چالش‌های موجود در افغانستان را از میان بردارد.
“مولود چاوش اوغلو”، در یک‌نشست خبری با بیان اینکه آنکارا عجله‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان ندارد، افزود: ‏ دعوت از هیأت طالبان برای حضور در مجمع دیپلماسی آنتالیا، به معنای به‌رسمیت شناختن حکومت آنان نبوده است.
با این حال سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان پیش از این در گفت‌وگویی خبری اذعان کرد که سفارت افغانستان در ترکیه، از کابل هدایت می‌گیرد.
امیرخان متقی، افزود: برخی دیگر از سفارت‌های افغانستان در کشورهای دیگر نیز با کابل در ارتباط هستند و دیپلمات‌های این سفارت‌ها از کابل اطاعت می‌کنند.
از سوی دیگر ادعا شده است که “امیرمحمد رامین”، که از سوی حکومت پیشین به عنوان سفیر افغانستان در ترکیه منصوب شده است، سفارت را به سرپرست وزارت خارجه‌ طالبان تحویل می‌دهد.
این در حالی ا‌ست که تاکنون و پس از گذشت هفت ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، هیچ کشوری حاکمیت آنان را به‌رسمیت نشناخته است.
هرچند امیرخان متقی پیش‌تر گفته بود تعاملی که جهان با آنان دارد، مثل یک حکومت به‌رسمیت شناخته شده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ افغانستان

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا