اخبار افغانستان

طالبان گنج بیرون شده از کانال قوش تپه را قاچاق می کنند

 

سیمرغ ، جوزجان: در جریان کندن کاری بند قوش تیپه در استان جوزجان، گنج گران‌بهای از دل خاک بیرون آمده و میان مقامات ارشد طالبان تقسیم شده است.
منابع معتبر امروز چهارشنبه، 4 عقرب/ آبان، به سیمرغ می‌گویند در نتیجه کندک کاری در کانال قوش تیپه در استان جوزجان، مقدار زیادی طلا و دیگر آثار باستانی پیدا شده است که اکنون میان شبکه حقانی و طالبان قندهاری تقسیم شده است.به گفته منابع معتبر این گنجینه چندی پیش از میان خاک بیرون آمده که شامل اسپ طلایی، زیورآلات و مقدار زیادی سکه‌های طلای بوده و بر سر تقسیم این گنج با ارزش، میان طالبان محلی تنش به وجود آمده، اما پس از انتقال به کابل، میان قندهاری ها و شبکه حقانی، تقسیم شده و اکنون آنان میخواهند هرکدام سهم خود را قاچاق کنند و در بیرون از کشور به فروش برسانند.
این در حالیست که چند ماه پیشتر نیز در جریان کندن کاری یک تپه برای ساختن سرک در منطقه میان‌شهر شهرستان ورسج، نیز مقدار زیادی گنج که شامل طلا و سکه بوده پیدا شده و میان مسوولین محلی طالبان در تخار، تقسیم شده است. هرچند پس از نشر این خبرها والی طالبان در تخار، نیز هیئت‌ای را برای بررسی این موضوع به شهرستان ورسج فرستاد، اما نتیجه تحقیق آنان تا کنون اعلام نشده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا