اخبار

طالبان: مولوی مهدی مجاهد کشته شد

سیمرغ، کابل: طالبان اعلام کرده اند که مولوی مهدی مجاهد تنها فرمانده هزاره‌تبار این گروه که چندی پیش از آنان جدا شده بود، از سوی نیروهای آنان کشته شده است.
وزارت دفاع گروه طالبان امروز چهارشنبه 26 اسد/ مرداد در یک رشته تویتی نوشته است، که مولوی مهدی مجاهد از سوی نیروهای سرحدی این گروه در استان هرات کشته شده است. وزارت دفاع طالبان افزوده که مولوی مهدی می‌خواست ازهرات به گونه قاچاقی وارد ایران شود.وزارت دفاع طالبان، او را بغاوتگر خوانده و گفته است که به سزای اعمال خود رسید. طالبان افزوده اند، که مولوی مهدی توسط نیروهای سرحدی این گروه شناسایی و کشته شده است. تا کنون نزدیکان مولوی مهدی در این مورد ابراز نظر نکرده اند.مولوی مهدی مجاهد تنها فرمانده هزاره تبار و شیعه مذهب، گروه طالبان بود که چند ماه پیش در نتیجه اختلافات با این گروه قطع رابطه، و وارد جنگ شد. در پی این نافرمانی، گروه طالبان صدها نیروی تا دندان مسلح را به شهرستان بلخاب در استان سرپل فرستادند که این فرمانده شیعه طالبان را سرکوب کنند، مولوی مهدی پس از یک هفته مقاومت در برابر طالبان به کوه‌ها عقب نشینی کرد، نیروهای طالبان اما دها جوان را از دم تیغ کشیدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا