اخبار افغانستان

طالبان به مردم شهرستان دره: اگر با نیروهای ما همکاری نمی‌کنید، ریختن خون تان مباح است

سیمرغ، پنجشیر: نظامیان طالب در شهرستان دره استان پنجشیر، بزرگان محلی و روحانیون این شهرستان را فرا خوانده به آنان گفته اند؛ یا با آنان همکاری کنند و یا خانه‌های شان را ترک کند.
منابع محلی امروز چهارشنبه 9 سنبله/ شهریور به سیمرغ می‌گویند گروه طالبان، حدود 40 تن از بزرگان محلی، روحانیون و محاسن سفیدان را از سرتاسر منطقه عبدالله خیل، روز گذشته به مسجد  روستای کره‌تاز از مربوطات  شهرستان دره فراخوانده و به آنان گفته اند یا محل بودوباش نیروهای جبهه مقاومت را به آنان نشان دهند و یا منطقه را ترک کنند.منابع می‌افزایند که طالبان به بزرگان محلی گفته اند در صورتیکه محل اقامت نیروهای جبهه مقاومت را در این منطقه به آنان نشان ندهند و این از عدم همکاری شان با طالبان تلقی می‌شود و باید هرچی زودتر منطقه را ترک کنند.
یکی از اشتراک کنندگان این جلسه طالبان، در گفتگو با خبرگزاری صدای افغانستان گفت: “طالبان در این جلسه برای مردم گفتند شما دو گزینه دارید اول اینکه تمام افراد نزدیک به شما که در کوها مقاومت می‌‌کنند را پاین کنید و آن‌هارا برای ما تسلیم نماید. و اگر چنین کاری نکردید، حتماً باید منطقه‌ را تخلیه کنید.”یکی دیگر از اشتراک کنندگان که نمی‌خواهد از او در گزارش نامبرده شود؛ می‌گوید طالبان به آنان گفتند در صورت عدم همکاری تان، هرچی زودتر منطقه را ترک کنید و همه اعضای خانواده تذکره‌های شان را با خود داشته باشند و اینکه در کدام استان کشور زندگی می‌کنند را نیز به آنان گزارش کنند تا زیر نظر نیروهای استخبارات این گروه باشند.وی می‌افزاید طالبان به مردم منطقه عبدالله‌خیل گفتند در صورت سرپیچی از این دو گزینه پیشنهادی طالبان، شما مباح الدم می‌شوید ونیروهای گروه طالبان با شما برخورد جدی خواهند کرد  و در این صورت حق شکایت را ندارید. طالبان برای مردم این منطقه دو روز فرصت دادند تا خواست‌های این گروه را عملی کنند، درغیری صورت باید از منطقه رانده شوند و یا کشته خواهند شد.
شکست‌های پی‌در‌پی طالبان در برابر نیروهای جبهه مقاومت ملی در استان پنجشیر، باعث شده تا نظامیان این گروه برای فشار وارد کردن به جبهه مقاومت، از مردم ملکی و خانواده های نیروهای جبهه مقاومت انتقام گیری کنند.در تازه ترین مورد دو روز پیش طالبان، یک باشنده روستای کنسار شهرستان دره را به اتهام همکاری با جبهه مقاومت بازداشت و پس از دو روز شکنجه، ده‌ها گلوله به او شلیک کردند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا