اخبار افغانستان

طالبان بزرگان دو روستا را در پنجشیر شکنجه کردند

سیمرغ، پنجشیر: منابع محلی از استان پنجشیر می‌گویند؛ گروه طالبان روز گذشته نماینده‌های  چند روستا در شهرستان دره را شدیداً شکنجه کرده اند.
منابع امروز شنبه 29 اسد/ مرداد، به سیمرغ،گفته‌اند؛ افراد نظامی طالبان روز گذشته نماینده‌های مردم را در روستاهای پلفج و خواجه از مربوطات شهرستان دره در استان پنجشیر را بازداشت به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. منابع همچنان افزوده‌اند؛ روز گذشته افراد طالبان ۵ کودک را در کوه‌های دره‌عبدالله‌خیل که دنبال مواشی شان می‌رفتند، بازداشت و به حدی لت‌وکوب کردند که حتی قبرغه‌ای یکی از کودکان کسر کرده است.
منابع تصریح می‌کنند، کودکان مدت ۳ ساعت در شکنجه طالبان ماندند. منابع افزوده‌اند، بعد از لت‌و‌کوب اطفال توسط افراد طالبان نماینده روستای پلفج نزد فرمانده طالبان رفته و از برخورد افراد طالبان با کودکان شکایت می‌کنند. پس از آن، سربازان طالبان، رحم‌خدا از بزرگان روستای پلفج را با شماری از محاسن سفیدان بازداشت و به مرکز ولسوالی انتقال می‌دهند. منابع مذکور تاکید کرده‌است که افراد نظامی طالبان رحم خدا و شماری محاسن سفیدان را زیر شکنجه قرار داده‌اند و از آن‌ها اعتراف اجباری مبنی بر‌اینکه شکنجه کودکان و کوچ اجبار توسط این گروه حقیقت ندارد، گرفته اند.قابل ذکر است که نوار تصویری اعتراف اجباری طالبان از رحم خدا و محاسن سفیدان  روستایی‌های پلفج و خواجه شهرستان دره که دستان‌ شان به عقب بسته است، در رسانه‌های اجتماعی  درز کرده‌است. گفته‌می‌شود، گروه طالبان سه خانواده را به اتهام دست داشتن و همکاری با مقاومت‌گران به کوچ اجباری مجبور ساخته‌اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا