اخبار افغانستان

روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان ضد زن‌ترین عناصر تاریخ بشر اند

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، کابل: روزنامه جمهوری اسلامی در چاپ روز دوشنبه، طالبان را تروریست و «ضد زن‌ترین عناصر تاریخ بشر» نوشته است.
این روزنامه به روز دوشنبه، اول جوزا/ خرداد، با اشاره به این‌که طالبان با تغییر ظاهر خود توانسته‌اند سران بعضی از کشورها را فریب بدهند این گروه را ضد زن و تروریست خوانده‌است.
در بخش دیگری از مقاله این روزنامه آمده‌است: «حالا همه فهمیدند سیاست تعامل با طالبان و تطهیر این گروه تروریستی شکست خورده‌است» مقاله در ادامه افزوده، وقت آن‌است که بانیان این سیاست، علاوه بر طرف مقابل، خود را نیز سرزنش کنند و به محاسبه بکشند.
سرمقاله نویس روزنامه جمهوری اسلامی، یادآور شده‌است با آن‌که نزدیک به دو سال از سلطه طالبان بر افغانستان می‌گذرد هنوز هیچ کشور این گروه را به رسمیت نشناخته‌است، او با اشاره به گدایی طالبان به منظور به رسمیت شناخته شدن‌شان، گفته است که این‌گروه در اداره کشور دچار افلاس شده‌اند. نظر به گفته‌های سازمان‌ها بین المللی، این‌گروه در اداره کشور دچار افلاس شده‌اند.مردم افغانستان برای زنده ماندن مجبورند فرزندان خود را بفروشند.
این درحالی‌است که چند روز پیش رئیس جمهور ایران به طالبان اخطار داد که «در مورد حقابه ایران توجه کنید و بعد گلایه نکنید که نگفته بودید.»
با این بیانیه‌ای رئیس جمهور ایران شماری از مقامات طالبان نیز واکنش‌های تند نشان داده‌اند.
مقامات طالبان گفته‌اند که افغانستان نیز به کم‌بود آب مواجه است و مردم ایران دعا کنند تا باران شود و آب مورد نیاز افغانستان که برآورده شد، پس حقابه ایران نیز داده می‌شود.
هم‌چنان سخن‌گویی پیشین گروه طالبان برای فرمانده کابل، در رسانه‌های اجتماعی، سخنان رئیس جمهور ایران را در خور تمسخر گرفته و گفته است که یک بشکه آب به رئیس جمهور ایران می‌فرستیم تا حمله نکند.
در این حال کارشناسان، مسئله حق‌آبه را کار رقبای بین المللی ایران خوانده و گفتند که ایالات متحده آمریکا هفته‌ای چهل تا هشتاد میلیون دلار به گروه طالبان می‌دهد، مشروط بر این‌که روابط حسنه با کشورهای ایران، روسیه و چین نداشته باشند و در عین حال در ناامن سازی مرزهای این کشورها نیز نقش بازی کنند. 
نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا