اخبار افغانستان

درگیری میان گروهی طالبان در غور؛ 4 کشته و زخمی به‌جا گذاشت

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، غور: منابع از غور می‌گویند که در یک درگیری میان گروه طالبان در استان یک طالب کشته و سه تن دیگر آن‌ها زخمی شدند.
منابع محلی امروز شنبه 30 ثور/اردیبهشت به خبرگزاری صدای افغانستان گفته‌اند که در درگیری روز گذشته میان گروه طالبان، یک تن از اعضای این گروه کشته و 3 تن دیگر آن‌ها زخمی شدند.
به گفته‌ای منابع، این درگیری روز گذشته در منطقه “مرغاب” میان دو طرف از اعضای گروه طالبان رخ داد که ساعت‌ها طول کشید و مسئولین این گروه از مرکز استان غور به مقصد خاموش کردن جنگ به ساحه رفتند.
یک منبع دیگر استان غور در صحبت با خبرگزاری صدای افغانستان گفته‌است که شماری از نیروهای طالبان که در منطقه “سرتنگی” و “پای حصار” مستقر بودند، پس از اختلافات شدید و درگیری مسلحانه  ساحات مذکور را ترک کرده و به مرکز شهرستان تیوره این استان آمدند.
منابع افزود که این درگیری میان طالبان پشتون و نیروهای مربوط به ملا صابر از فرماندهان تاجیک تبار این گروه صورت گرفته است.
منطقه “سرتنگی” و “پای حصار” به نام ساحات استراتژیک مقاومت اول یاد می‌شود.
گفتنی‌است، بیشترین درگیری میان گروه طالبان در اثر اختلافات قومی این گروه واقع می‌شود و طالبان غیر پشتون همواره از انحصار گرایی و ظلم فرماندهان پشتون شاکی بودند.
هم‌چنان طی یک‌سال و 10 ماه سلطه طالبان بر افغاستان، چندین تن از فرمانده اوزبیک و تاجیک‌تبار این‌گروه از وظیفه از صف طالبان خارج شدند و یا زندانی یا هم به شکل مرموز به قتل رسیدند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا