اخبار افغانستان

درگیری میان طالبان بدخشانی و پشتون‌تبار در تخار

سیمرغ ، تخار: گروهی از طالبان بدخشانی و طالبان پشتون‌تبار در شهرستان ورسج استان تخار با هم درگیر شدند که این درگیری برای ساعت‌ها دوام کرد.
منابع محلی امروز دوشنبه 3 اسد مرداد به سیمرغ  گفته‌اند؛ روز گذشته طالبان بدخشانی با طالبان پشتون‌تبار در منطقه میان شهر شهرستان ورسج با همدیگر گفتگوی لفظی می‌کنند وسپس طالبان بدخشانی این منطقه را ترک کرده به سمت مرکز تخار در حرکت می‌شوند.
در عین‌حال گروهی دیگری از طالبان پشتون‌تبار در تنگی ورسج، جلو کاروان طالبان بدخشانی را می‌گیرند و می‌خواهند آنان را خلع سلاح کنند که منجر به درگیری میان دو طرف می‌شود.
یک باشنده محل که نمی‌خواهد از او در گزارش نام برده شود می‌گوید نبرد میان دو طرف برای ساعت‌ها دوام کرد و دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین علیه یک دیگر استفاده کردند.
به گفته منبع در این نبرد به هر دوطرف تلفات سنگین وارد شده است.
یک منبع دیگر از بازار خانقا مرکز شهرستان ورسج به خبرگزاری صدای افغانستان گفت که گروهی از طالبان بدخشانی و پشتون تبار در نزدیکی حوض ویغنان، قرارگاه ایجاد کرده بودند اما روی دلایل که تا هنوز روشن نیست مناسبات دو طرف به هم خورده و طالبان بدخشانی میدان را ترک کردند. این منبع شاهد بود که گروه طالبان بدخشانی صبح وقت روز یک‌شنبه 2 اسد/ مرداد از میان بازار خانقا به سمت شهر تالقان عبور کرده اند.
منابع از شهر تالقان نیز وقوع درگیری در تنگی ورسج را تاید می‌کنند می‌گویند 5 تن از نیروهای طالبان در این درگیری کشته شده و شماری دیگری زخم برداشته اند، اما این منابع در مورد اینکه درگیری میان چی کسانی بوده اطلاعاتی به دست نمی‌دهند.
تحرکات نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرستان خوست و استان پنجشیر و حضور نیروهای جبهه مقاومت ملی در بخش‌های از شهرستان ورسج استان تخار مایه نگرانی طالبان بوده که دو هفته پیش صدها نیروی تازه نفس و تا به دندان مسلح را به این شهرستان فرستادند تا از گسترش جغرافیایی جنگی جبهه مقاومت جلوگیری کنند.
در دو هفته گذشته نیروهای جبهه مقاومت ملی چندین  حمله چریکی علیه نیروهای طالبان در شهرستان ورسج راه اندازی کردند که تلفات سنگینی نیز به این گروه رسیده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا