اخبار افغانستان

حمله پهپاد پاکستانی به یک قرارگاه TTP در خوست

سیمرغ به نقل از صدای افغانستان، خوست: منابع از حمله پهبادهای پاکستانی بالای یک کمپ بنام “افغان‌دوبی” در استان خوست، در جنوب کشور خبر می‌دهند.
به گفته منابع این کمپ محل استقرارنیروهای TTP (طالبان پاکستانی) بوده است. منابع افزودند که طالبان افغان نیز در این کمپ در کنار تحریک طالبان پاکستانی حضور داشتند و ازآنجا عملیات‌های مشترک ضد حکومت پاکستان را رهبری و اجرا میکردند.
پاکستان این حمله پهبادی تلافی جویانه را درخاک افغانستان به‌منظور انتقام خون تعداد از سربازانش انجام داده است.
روز گذشته در انفجار ماین جاسازی شده از سوی طالبان ۱۶ تن از نیروهای امنیتی این کشور کشته شده ۹ تن دیگر آنان زخمی شدند. این انفجار درایالت بنو پاکستان رخ داد.
تاهنوز جزیات تلفات برخاسته ازحمله پهبادی برمرکز مشترک سوق واداره طالبان در استان خوست، به رسانه‌ها درز نکرده، اما طالبان صرف تصویر یک کودک را که در حمله شب گذشته نیروهای پاکستانی جان باخته، همگانی کرده اند.
شماری از منابع مستقل گزارش می‌کنند که میان طالبان افغان و حکومت پاکستان در سفر اخیر ملامتقی وزیرخارجه گروه طالبان توافق صورت گرفته تا طالبان به اهداف معین در خاک افغانستان حمله کند. پیش از این مقامات پاکستان گفته بودند که عملیات‌های تروریستی علیه این کشور از افغانستان تحت حاکمیت طالبان رهبری می‌شود و این کشور به مواضع تحریک طالبان پاکستانی حمله خواهد کرد.
نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا