اخبار افغانستان

جبهه مقاومت اسرا طالبان را آزاد کرد

سیمرغ، پنحشیر: دست‌کم 40 نیروی طالبان که از سوی نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر اسیر شده بود، دوباره آزاد شدند.
منابع محلی امروز سه‌شنبه 25 اسد/ مرداد به سیمرغ می‌گویند جبهه مقاومت ملی،  40 نیروی طالبان را که در نبرد روز گذشته اسیر گرفته بود، دوباره آزاد کرده است. به گفته منابع، فرماندهان نظامی جبهه مقاومت در شهرستان عنابه، برای هر اسیر طالبان، 5 هزار افغانی کرایه و سفریه، داده و آنان را از بند رها کرده اند.منابع می‌گویند در نتیجه اسیر شدن این نیروهای طالبان، 50 میل جنگ افزار سبک و سنگین، مقدار زیادی مهمات و تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای جبهه مقاومت ملی افغانستان، افتاده است.روز گذشته جنگ شدید در چندین منطقه در پنجشیر جریان داشتد که این شمار نیروهای طالبان از دره آروز اسیر نیروهای مقاومت شدند.طالبان که روز دوشنبه 24 اسد/ مرداد مصروف جشن و پایکوبی در شماری از شهرهای افغانستان بودند، به قول خود شان، پیروزی در برابر آمریکا را جشن گرفته بودند،  اما حملات غافلگیر کننده نیروهای مقاومت در پنجشیر، کام طالبان را تلخ کرد. ذبیح الله مجاهد سخن‌گوی طالبان در تازه ترین اظهارات خود، اسارات نیروهای این گروه را در پنجشیر رد کرده است.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا