اخبار افغانستان

برف کوچ در بدخشان؛ 11 تن جان باختند

سیمرغ، بدخشان: در نتیجه ریزش برف‌های سنگین و برف کوچ در چهار شهرستان استان بدخشان، دست‌کم 11 تن جان باخته اند و شاهراه بیش از 10 شهرستان به شهرفیض آباد مرکز این استان مسدود است.
منابع امروزچهارشنبه، 26 دلو/بهمن، به سیمرغ، می‌گویند، در نتیجه برف کوچ‌ها 3 تن در شهرستان راغستان، 2 تن در شهرستان شغنان، 2 در شهرستان درایم و 4 تن دیگر در شهرستان نسی، جان باخته‌اند.
یک منبع از شهرستان درایم گفت که برف کوچ حوالی ساعت 12 چاشت روز گذشته در روستای آب بالا این شهرستان دو تن را به نام‌های عبدالرحمان و زمان الدین و یک منزل مسکونی را زیر گرفت.
منبع دیگر می‌گوید در یک رویداد مشابه در شهرستان شغنان یک عراده موتر تانکر در نتیجه

آمدن برف کوچ از جاده منحرف و به دریای آمو واژگون گردیده، که در نتیجه یک تن از سرنشیان آن توسط مردم نجات داده شده و 2 تن دیگر شان تا هنوز لادرک هستند.
منابع از شهرستان نسی نیز می‌گویند، حادثه که به روز دوشنبه در این شهرستان به وقوع پیوست جان 4 تن را گرفت.
به گفته این منابع برف کوچ در روستای «ارخود»  بالای خانه‌های مسکونی رخ داد که سه نفر زیر برف و آوار گیر مانده اند. و همچنان یک خانه مسکونی کاملا  از بین رفته است.
به گفته منابع از بدخشان در میان جان باختگان این رویداد طبعی کودکان نیز شامل هستند.
پیش از این نیز اداره هواشناسی که تحت کنترول گروه طالبان قرار دارد اعلان کرده بود که چندین استان افغانستان گواه شدید ترین بارش و برف خواهد بود.
در جریان یک ماه گذشته در نتیجه سرمای شدید و برف‌باری صدها تن جان باخته و هزاران راس مواشی تلف شده اند.

نمایش بیشتر

سیمرغ

سیمرغ یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که با اشتراک جمع کثیری از اندیشمندان، فرهنگیان و نویسنده‌گان در حوزه تمدنی و فرهنگی فارسی_ پارسی تشکیل گردیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا